1400/05/10-20:24
شهردار تهران تصریح کرد؛

ضرورت توجه به توسعه قلمروهای عمومی

ضرورت توجه به توسعه قلمروهای عمومی

شهردار تهران با اشاره به ضرورت توجه به توسعه حوزه قلمرو عمومی گفت: این کار باعث می شود تا فضاهای ناایمن شهری به فضای امن برای استفاده زنان و خانواده تبدیل شود.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از شهر، پیروز حناچی، شهردار تهران در آیین رونمایی از سند شهر و زنان -یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰- گفت: در کشور ما با مسائل به شکل زیربنایی برخورد نمی شود، بنابراین درباره اقدامات انجام شده و سندهای تهیه شده در حوزه زنان باید با احتیاط رفتار کرده و با ظرافت آن را بیان کنیم تا بتوانیم به اهداف مورد نظر در این زمینه دست پیدا کنیم.

او با اشاره به افتتاح پروژه باغ راه حضرت فاطمه(س) در منطقه ۱۸ گفت: این پروژه به عنوان یکی از بزرگترین پروژه های عمرانی و اجتماعی شب گذشته افتتاح شد که حوزه قلمرو عمومی آن با استقبال بیش از حد مردم مواجه شد. در مکانی که پیش از این پاتوق معتادان و جزو فضاهای ناایمن شهری بود، خانواده ها موج می زدند، که این مسأله باعث کوچ معتادان از آن محدوده شد.

حناچی ادامه داد: این راه بزرگترین خط مسیری است که باید تعقیب کنیم و این فضاها را با این روش امن کنیم و در واقع این کارها نیاز به روش های پلیسی نیاز ندارد.

شهردار تهران با بیان اینکه در سال ۵۰۰ قبل از میلاد تصاویری در بناهای تاریخی یونان می‌بینید که در تخت جمشید وجود ندارد و در تخت جمشید حتی تصویر یک زن دیده نمی شود، اضافه کرد: البته این به معنی بی اعتنایی به زنان در آن دوره نبود و حتی در آن دوره از بین بانوان مدیرانی انتخاب شده‌ بودند و این اسناد اثبات شده، اما در شیوه ارائه متفاوت عمل شده است و این تفاوت بین شرق و غرب است.

او با تاکید بر اینکه شیوه مطرح کردن این موضوعات بسیار مهم است که اگر درست مطرح نشود می تواند به ضد خود تبدیل شود، عنوان کرد: بیش از ۶۷ درصد ورودی ها به دانشگاه ها به زنان اختصاص دارد و این نشان می دهد که در ۱۰ سال آینده در اشتغال نیز این نسبت را خواهیم داشت.

حناچی در بخش دیگری از سخنانش گفت: نتیجه بررسی ها نشان داد که نیازمند آتش نشان زن هم هستیم و در حادثه کلینیک سینا اطهر هم این نیاز حس شد. باید کاری کنیم که این مسیر و استفاده از زنان آتش نشان ادامه پیدا کند.

شهردار تهران تاکید کرد: باید بحرانها و حساسیت ها را در این موضوعات از قبل شناسایی کنیم تا حداقل عارضه را تجربه کنیم.

او افزود: آتش نشانی یکی از نقاط قوت ما در این دوره از مدیریت شهری بوده و خرید تجهیزات و تداوم آموزش، اعتماد به نفس پرسنل را افزایش داد.

حناچی گفت: در حادثه آتش سوزی پالایشگاه اگر درست عمل نکرده بودیم شاید الان چیزی به نام پالایشگاه تهران را نداشتیم.

شهردار تهران در پایان درباره دو سند تهیه شده ویژه زنان یادآور شد: به نحو مقتضی هر دو مورد اطلاع رسانی شود و اجازه دهیم دیگران بیش از شهرداری درباره این موضوع صحبت کنند تا این موضوع تعقیب شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط