1400/10/19-17:51
مهدی چمران:

شهروندان مسئولیت پذیر بهترین پاسداران باغات تهران اند

شهروندان مسئولیت پذیر بهترین پاسداران باغات تهران اند

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به انتشار فیلمی از سوزاندن خاشاک یکی از باغات در محله قلهک اظهار داشت: حساس شدن شهروندان تهرانی به حفظ و حراست از باغات نشان میدهد که نه تنها مسئولین شهری که همه شهروندان مسئولیت پذیر بهترین پاسداران باغات تهران اند که این اقدامات قابل تقدیر است.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران مهدی چمران در سی و هشتمین جلسه شورا با اشاره به سالروز کشف حجاب رضا خانی گفت: روز 17 دی روز کشف حجاب رضا خانی در تاریخ ما به عنوان روزی است که با همه مسایل دینی و شرعی و ملی و هویتی ما مخالفت شد و باب جدیدی را در تاریخ ما گشود. به همین مناسبت یاد شهدا و قیام هایی را که از این روز به بعد به وقوع پیوست را گرامی میدارم.

وی ادامه داد:  17 دی ماه همچنین سالروز درگذشت جهان پهلوان تختی از قهرمانان ملی و مردمی ما که مقابل طاغوت ایستاد و سرانجام در شرایط نا بسامانی جان سپرد از خدای بزرگ برای او غفران رحمت الهی مسئلت داریم.

رییس شورای اسلامی شهر تهران همچنین با اشاره به دومین سالروز حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی و شهادت عده ای از هم وطنان عزیزمان این ضایعه دردناک را به همه بازماندگان و مردم کشورمان  تسلیت گفت.

چمران در ادامه روایت رویدادهای هفته به 19 دی ماه که از روزهای تاریخ ساز کشور است اشاره داشت و افزود: در چنین روزی  قیام مردم قم  در اعتراض به چاپ مقاله روزنامه اطلاعات  که به دستور ساواک به حضرت امام(ره) حمله کرده بود، اتفاق افتاد. روزی که مردم علیه ظلم و ستم به پا خواستند و یکی از روزهایی است که بعد از سال 42  پایه گذار انقلاب اسلامی و پیروزی انقلاب اسلامی به دست آمد.امروز هم مقام معظم رهبری برای مردم قم به همین مناسبت سخنرانی خواهند داشت. به مردم قم این روز را  یاد آوری می کنیم و تبریک می گوییم و  یاد و نام شهدای عزیزمان را بزرگ می داریم.

رییس شورای اسلامی شهر تهران همچنین سالروز درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در 19 دی ماه سال 95 را تسلیت گفت و در ادامه به روز بیستم دی سالروز شهادت بزرگمرد تاریخ  میرزا تقی خان امیر کبیر در سال 1230 هجری قمری  اشاره کرد و افزود: مردی که در مقابل دستگاه ناصر الدین شاه و خرابکارهای طاغوت و شاه  آن زمان ایستاد و توانست در کوتاه مدت که حتی 4 سال هم نشد اصلاحات عمیقی در کشور به وجود بیاورد. گرچه دشمنان خارجی به ویژه انگلیس نمی خواستند این اتفاق بیافتد و سرانجام  این مردم بزرگ را به شهادت رساندند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه از شهروندان و مردم تهران برای حضورشان در روز تشییع پیکرهای مطهر شهدای گمنام تشکر و قدردانی کرد و افزود: مردم نه تنها در تهران بلکه در کل کشور قدردان شهدا هستند و نشان دادند ملت ما نه تنها زنده است بلکه راه شهدا را ارج می نهند و راه آنان را می پیمایند و ما را به پیروزی نهایی خواهد رسانید.

شهروندان مسئولیت پذیر بهترین پاسداران باغات تهران اند

رییس شورای اسلامی شهر تهران به انتشار تصاویری در فضای مجازی با موضوع به آتش کشیدن درختان یکی از باغات قلهک اشاره داشت و افزود: با پخش این فیلم که تازه هم فیلمبرداری شده بود بلافاصله این موضوع را دنبال کردیم. با حضور نمایندگان ما و شهرداری منطقه سه در محل مشخص شد آتش سوزی مربوط به سوزاندن سرشاخه های هرس شده بود.

چمران از همسایگان این باغ که اقدام به رصد خودجوش وضعیت باغ کرده بودند تشکر کرد و افزود: ما قدرشناس شهروندانی هستیم که به موضوع باغات حساس هستند و این نشان می دهد که آنها بهترین پاسداران باغات شهراند.

مهدی چمران ورود به موقع به این موضوع را یکی از راههای جلوگیری از انتشار کذب اخباری دانست که در جامعه و افکار عمومی حساسیت برانگیز است مانند آنچه در خصوص اتوبوس خوابی صورت گرفت.

رییس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: می دانید که عده ای دنبال سوژه و موضوع می گردند و هر روز روی یک موضوع  زوم می کنند و آن را بزرگ جلوه می دهند و از این موضوعات دستاویزی درست می کنند برای کوبیدن ملت و انقلاب ما و این در حالی است که در بعضی از کشورها که خیلی خیلی خود را پیشرفته می دانند، مردم در برف و بوران اخیر در شرایط بسیار نا مناسبی زندگی می کنند که البته ما برای آنان و مردم خودمان نیز ناراحتیم و معتقدیم که حتی یک نفر هم نباید در شرایطی قرار گیرد که از اتوبوس به عنوان سرپناه استفاده کند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط