1400/10/19-21:02
در دومین کارگروه قرارگاه کاهش آسیب های اجتماعی منطقه ۱۵ مطرح شد؛

غربالگری ۱۲۰۰ معتاد متجاهر منطقه ۱۵ و آغاز فرآیند بازگشت آنها به جامعه

غربالگری ۱۲۰۰ معتاد متجاهر منطقه ۱۵ و آغاز فرآیند بازگشت آنها به جامعه

دومین کارگروه قرارگاه کاهش آسیب های اجتماعی منطقه ۱۵ با هدف بررسی اقدامات کارگروه های قضایی، انتظامی و خدماتی منطقه ۱۵ برگزار و در آن از جمع آوری ۱۵۰۰ معتاد متجاهر و غربالگری ۱۲۰۰ نفر آنان و آغاز فرایند بازگشت آنها به جامعه مطرح شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، سید مهدی صباغ شهردار منطقه گفت:کارگروه قرارگاه کاهش آسیب های اجتماعی منطقه ۱۵ با هدف ساماندهی معتادان متجاهر سطح منطقه و ارتقای امنیت و حقوق شهروندی ساکین جنوب شرق پایتخت با همکاری نهاد های قضایی، انتظامی و بهزیستی آغاز به کار کرده است.

او با اشاره به اینکه محل های حضور معتادین در سطح محدوده با تلاش همکاران شناسایی شده است، افزود: ۲ جلسه در سطح قرارگاه و ۴ جلسه در سطح کارگروه ها به منظور هماهنگی کامل و همه جانبه برگزار و تمام پیشهادات و نقطه نظرات اعضاء به بحث و گفتگو گذاشته شد.

صباغ اضافه کرد: از آغاز طرح با همکاری نیروی انتظامی روزانه ۱۳۰ خرده فروش از منطقه جمع آوری و همچنین ۱۲۰۰ معتاد متجاهر نیز منظور بازگشت آنان به جامعه به مراکز سم زدایی تحویل شد.

شهردار منطقه در ادامه به مجموعه اقدامات مدیریت شهری در رفع این معضل به صورت ریشه ای اشاره کرد و گفت: شناسایی و پلمپ واحدهای خرید و فروش پسماند خشک، شناسایی مراکز فروش مواد مخدر در اصطلاح پلاک قرمز ها و پلمپ این واحدها، پی گیری بسته شدن گرمخانه خاوران که باعث نارضایتی فراوان اهالی محل بود و اختصاص گشت فوریتی با همکاری نیروی انتظامی با هدف جمع آوری موردی معتادان متجاهر از محلات همراه با اجرای طرح های ضربتی از جمله این اقدامات بوده است.

برپایه این گزارش؛ دومین کارگروه قرارگاه کاهش آسیب های اجتماعی منطقه ۱۵ با حضور شهردار منطقه، رئیس پلیس مواد مخدر پایگاه ششم، معاون دادستان منطقه ۱۴ تهران، سرپرستان معاونت خدمات شهری و محیط زیست، اجتماعی و فرهنگی، مدیر حقوقی، پلیس راهور، مدیر مرکز خدمات اجتماعی منطقه و معاون برنامه ریزی و توسعه شهری سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران برگزار شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط