1400/10/20-15:04
معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران در جلسه هماهنگی با ستادمدیریت بحران شهر تهران تاکید کرد:

تقویت جایگاه دبیران ستاد بحران در مناطق

تقویت جایگاه دبیران ستاد بحران در مناطق

معاون هماهنگی و امور مناطق شهردار تهران: بحران به عنوان یک امری ناگزیر در زندگی است و کمک به سایر انسانها در راس امور قرار می گیرد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط معاونت هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران این جلسه به ریاست نظری، معاون شهردار تهران، با حضور نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، محمدی مدیر کل هماهنگی، نظارت و پیگیری امور مناطق و باحضور معاونین و مشاورین هر دو حوزه در سالن کنفرانس این معاونت برگزار شد.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهردار تهران به مقوله بحران اشاره کرد و افزود: بحران به عنوان یک امری ناگزیر در زندگی است و کمک به سایر انسانها در راس امور قرار می گیرد به همین منظور، در این مواقع می بایست این امر مهم و حیاتی را که با جان انسان ها سرو کار دارد به ستاد مدیریت بحران سپرده شده است.

وی با اشاره به تمرکز گرایی مدیریت بحران در سطح محلات تاکید کرد و افزود: امروزه کشورهای توسعه یافته بحران را محلی تر مدیریت می کنند و این امر موجب کاهش هزینه و انباشت تجربه در مدیریت بحران در سطح محلات می شود. به عنوان مثال الگوی مدیریت بحران کشور ژاپن محله محوری است.

نظری افزود: شهر تهران نیز با تشکیل ستاد دوام، عملکرد قابل قبولی را در بحث مدیریت بحران در سطح محلات به انجام رسانده است، اما چیزی که بسیار مهم است، استفاده حداکثری از پتانسیل محلات اعم از شناسایی نخبگان محلی، استفاده از ظرقیت بسیج، درگیر کردن شهروندان با این مقوله، ایجاد رویکرد مسجد محوری و پرهیز از هرگونه امر موازی کاری در امر مدیریت بحران  است.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهردار تهران در ادامه به نقش دبیران ستاد مدیریت بحران مناطق اشاره کرد و افزود: پرهیز از هرگونه سلیقه شخصی توسط مدیران شهری در انتخاب دبیران ستاد مدیریت بحران و دقت در انتصاب بر مبنای صلاحیت، توانمندی، آموزش و ویژگی های شخصیتی، منجر به تقویت مناطق در امر مدیریت بحران خواهد شد که این مقوله امری بسیار لازم و حیاتی است.

نظری در پایان با اشاره به استفاده از ظرفیت ستاد مدیریت بحران در امر آموزش دبیران ستاد مدیریت بحران اذعان کرد: مطالب بسیار خوبی علمی با موضوع مدیریت بحران در سطح بین الملل به نگارش در آمده که انتظار می رود با استفاده از ظرفیت انتشارات حوزه سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، مطالب بروز رسانی شده آموزشی در امر پدافند غیر عامل و مدیریت بحران در اختیار دبیران مناطق قرار گیرد ، همچنین برگزاری نشست های فصلی منظم منجر به هماهنگی هرچه بیشتر دبیران ستاد مدیریت بحران با سازمان خواهد شد که خروجی آن در زمان وقوع بحران عیان خواهد شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط