1400/10/21-18:30

سه طرح شهرداری برای نوسازی بافت‌های فرسوده

سه طرح شهرداری برای نوسازی بافت‌های فرسوده

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران درباره برنامه های شهرداری برای نوسازی بافت های فرسوده توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از ایسنا، حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی شهرداری تهران در مورد وضعیت بافت های فرسوده و لزوم احیا آن گفت: بافت فرسوده نیاز به حمایت و ارائه مشوق و تسهیلات در سه حوزه مشخص دارد.

معاون شهرسازی شهرداری تهران در تشریح حوزه های مذکور به "ضوابط ساخت و ساز" اشاره کرد و گفت: ضوابط ویژه بافت های فرسوده و مشوق های ضابطه ای از طرف سازمان نوسازی شهر تهران ارائه شده و بزودی در معاونت شهرسازی و کمیسیون ماده پنج بررسی خواهد شد.

صارمی با اشاره مشوق ها و تسهیلات مالی برای نوسازی بافت های فرسوده گفت: شهرداری تخفیف ۸۰ الی ۱۰۰ درصدی عوارض مربوط به خود را در محدوده های فرسوده اجرایی کرده است، اما موضوع افزایش تسهیلات قابل ارائه به سازندگان و مالکان در بافتهای فرسوده، ودیعه اسکان و سایر مشوق ها و تخفیف های مالی دستگاه های خدمات رسان مثل آب و فاضلاب و برق به تسریع نوسازی کمک خواهد کرد که نیازمند حمایتهای دولت است.

او ادامه داد: فرایندهایی که در سرعت بخشیدن در صدور پروانه تخریب و نوسازی موثر خواهد بود، می تواند در بافت فرسوده هم بسیار اثرگذار خواهد بود.

معاون شهرسازی شهرداری تهران با بیان اینکه محدوده هایی که کمترین میزان نوسازی در آنها اتفاق افتاده، محدوده هایی هستند که مشکل ثبتی و حقوقی دارند یا تاریخی هستند گفت: در مورد اول نیاز به هماهنگی های بین دستگاهی به ویژه نهادهای حکومتی دارد و مورد دوم با ارائه و تنظیم ضوابط و مشوقهای ویژه مرمت و احیای بافت و ابنیه تاریخی قابل انجام خواهد بود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط