1400/10/21-18:32

اجرای طرح ساماندهی دستفروشان و بساط گستران در بازار صابونیان منطقه ۱۶

اجرای طرح ساماندهی دستفروشان و بساط گستران در بازار صابونیان منطقه ۱۶

سید مرتضی روحانی شهردار منطقه ۱۶، از اجرای ویژه طرح انضباط شهری در محله باغ آذری خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح هماهنگی های لازم با نیروی انتظامی و دیگر سازمان ها انجام شده است و تا پایان سال جاری اقدامات ویژه تری در این خصوص انجام خواهد شد.

به گزارش شهردار«لاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶، وی با بیان این که نیروی انتظامی، پلیس راهور، یگان حفاظت شهرداری تهران، شرکت شهربان و شرکت ساماندهی، شرکت حافظان تدبیر و امید و ... یاری رسان ما در این امر بوده و هستند، اظهار کرد: برای رسیدن به نتیجه مطلوب هماهنگی های لازم با ارگان ها و نهادهای فوق صورت گرفته است و امیدواریم با کمک و همراهی تمامی عزیزان به نتایج خوبی دست یابیم.

او ادامه داد: پدیده ناهنجار سدمعبر یکی از مشکلات موجود در بازار صابونیان است، دستفروشان بساط خود را بدون در نظر گرفتن وضعیت تردد شهروندان در وسط پیاده رو و بازار پهن می‌کنند که علاوه بر اختلال در تردد و عبور و مرور به بی نظمی و آشفتگی در بازار نیز دامن می‌زند و از سوی دیگر موجب افزایش ترافیک  می‌شود که شهرداری و مأموران آن مکلف به رسیدگی و جلوگیری از انسداد معبر و رفع سد معبر هستند، علاوه بر دستفروشان بسیاری از کسبه ها نیز با گذاشتن کالا و اجناس در مقابل مغازه و اشغال پیاده‌رو و معابر عمومی موجب اخلال در رفت و آمد عابران پیاده می‌شوند و ضمن ایجاد خطر، مشکلات بسیاری را به وجود می‌آورند.

با استناد به ماده ۵۵ قانون شهرداری ها، سد معبر در پیاده روها ممنوع بوده و با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد، بر همین اساس و به منظور ایجاد نظم و تسهیل تردد شهروندان و اعمال حق عمومی آنها،  واحد سد معبر شهرداری ناحیه ۶ با همکاری صمیمانه کسبه ها اقدام به اجرای طرح ساماندهی بساط گستران معابر عمومی کرده است.

عطاءاله حسینی شهردار ناحیه شش نیز در این باره گفت: ساماندهی دستفروشان بازار صابونیان از دغدغه های اصلی شهرداری منطقه است که این امر و فراهم کردن محل مناسب جهت استقرار دستفروشان و وانت بارهای فروش کالا و... در ماه های پایانی سال موجب سهولت در ارائه خدمات در تمام حوزه ها به شهروندان و دسترسی مطلوب تر جهت تهیه مایحتاج ایشان می شود.

وی افزود: در همین راستا شهرداری ناحیه ۶، اقدام به اجرای طرح ساماندهی دستفروشان و بساط گستران بازار صابونیان کرده و در این خصوص بوستان میثاق را جهت حضور وانت بارها، دستفروشان و بساط گستران اختصاص داده است، از ۳۰۰ نفر بساط گستر این تعداد به ۱۰۰ نفر رسیده و دو سوم به بوستان میثاق انتقال داده شده، با خط کشی بوستان و جانمایی بساط گستران از تردد معتادان، موتورسیکلت ها و... که موجب نا امنی، بی نظمی و کیف قاپی می شد جلوگیری می شود، معابر اصلی گشتگاه نیز در راستای تردد شهروندان و تردد اورژانس باز شده، پلیس راهور نیز از پارک اتوموبیل ها در حاشیه جلوگیری می کند، بنابر این ترافیک نیز در این محدوده بسیار کمتر شده است.

شهردار ناحیه ۶ خاطر نشان کرد: همکاران ما در تلاش هستند تا با ساماندهی دستفروشان و بساط گستران علاوه بر فراهم شدن فضای مناسب در راستای کسب روزی حلال و رفع معضل سدمعبر، کاهش ترافیک و مشکلات عبور و مرور شهروندان، اعتراض و گلایه کسبه بازار و مشکلات ناشی از امداد رسانی در مواقع حریق، اورژانس و وقوع بحران را نیز برطرف کنند.

نظرات

captcha
  • صلح دوست 27 تیر

    با سلام درود و تبریک عید بزرگ غدیر خم . بنده در مورد دست فروشان تمام مناطق تهران انتقاد داشتم که عوامل شهرداری از آنان قانونی یا یا غیر قانونی حق حساب میگیرند و نمیدونم شما جناب زاکانی از این موضوع خبر دارید یانه و دست فروشان بین 100 تا 500 هزار تومان یا بیشتر به مأموران لباس شخصی شهرداری پول پرداخت میکنند و این پولها کجا و بین چه کسانی توزیع و یا خرج میشه نمیدنم و اینکه آیا این کار با اطّلاع شهرداری انجام میشه یا نه بازهم مشکوک هستم که دستی در کار هست ؟ شما جناب شهردار و یا معاونین زحمت کش سری به تمام مناطق پر ازدهام و بازار ها بزنید تا متوجّه این موضوع بشید .از قبیل بازار تجریش و هفت تیر و اماز زاده صالح و امام زاده شاه عبدالعظیم ، خیابان ولیعصر از چهار راه جمهوری تا میدان ولیعصرو بویژه چهار راه ولی عصر (جنب پارک دانشجو) و بازار بزرگ تهران از چهار راه گلوبندک تا چهار راه سیروس) بویژه در پلّه نوروزخان و اطرافش بیایید و ببینید چه وضعیه اصلأ نمیشه رفت و آمد کرد بویژه پنج شنبه ها از ساعت 11 تا 3 بعد اظهر که بار کسبه هم تخلیه و بار گیری میشه ، باور کنید قابل تحمِّل نیست و معظل خیلی بزرگیه . نمای شهر و پایتخت را بهم زده و سوال کلی این هست که کسبه و مغازه دارانی که برای عمران و آبادانی شهر عوارض و مالیات میدهند چه گناهی دارند که دست فروشان با اجناس بنجل و بی کیفیّت کار کاسبی اصناف را بهم بزنند / خوهشمندم هر چه زودتر به این موضوع مهمّ رسیدگی کنید تا وجه شهر بزرگ تهران و پایتخت ایران از این بی نظمی و بی قانونی سوء استفاده فرصت طلبان رهایی یابد و مردم در سطح شهر و بازار ها و خیابان بزرگ و عزیز ولی عصر نفس راحتی بکشند . کسانی که مظلوم نمایی میکنند که بخاطر خرج زندگی و گرانی و تورّم دست فروشی میکنند اکثرأ دروغ میگویند و تنبل هستند و نمیخوان تن به کار بدهند و میخواهند یک شبه راه صد ساله را طی کنند . با سپاس وآرزوی توفیق برای جنابعالی و خادمین کشورم ایران- صلح دوست

  • ناشناس 29 آذر

    با سلام شهرداری داره خوب کار میکنه ولی متاسفانه رسانه نداره لطفا از این کارهاتون کلیپ دئرست کنید شبکه اجتماعی رو پر کنید الان شما این همه کار مند دارید اونها هم پخش کنند این کلیپ ها رو ببینید چقدر تبلیغ میشه براتون برید به سمت کلیپ سازی از کارها تون مثل شهرداری کابل افغانستان الان کسی دیگه مطلب نمیخونه تو سایت ها برید سراغ کلیپ برای کوشی ها

اخبار مرتبط