1400/10/25-12:59
خبر خوش رییس کمیته گردشگری برای ساکنان غرب تهران؛

برنامه ویژه برای تبدیل کوهسار به قطب گردشگری

برنامه ویژه برای تبدیل کوهسار به قطب گردشگری

رییس کمیته گردشگری از در دست تدوین بودن طرح قطب گردشگری غرب با نگاه ویژه به کوهسار خبر داد و گفت: در تدوین این طرح ها تامین منافع ساکنان محله باید در اولویت قرار گیرد.

به گزارش شهردارآنلاین؛ نخسین نشست تخصصی  کمیته گردشگری شورای شهر تهران با حضور سید احمد علوی عضو شورای شهر تهران، احمد ابوحمزه دبیر کمیته گردشگری و میراث فرهنگی، رضا دلیری نژاد موزه دار و رئیس موزه ملک، نصرالله حدادی تهران شناس، حجازی، رییس نوسازی اراضی عباس آباد، علیرضا عالمی نژاد تهران شناس، رامبد باران دوست استاد دانشگاه، ژاله ابراهیمی استاد دانشگاه و رضا یزدانی مدیرعامل انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان تهران در ساختمان شعر ادب اراضی عباس آباد برگزار شد.

سید احمد علوی عضو شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای این نشست بر لزوم حرکت به سمت گردشگری صنعتی در برنامه ریزی های آتی شورای شهر تهران تاکید کرد و افزود: امروزه گردشگری در همه جای دنیا تبدیل به یک صنعت شده و از این راه اقتصاد شهر و حتی کشور را اداره می کنند اما هنوز در تهران با وجود جاذبه های گردشگری فراوان این اتفاق رخ نداده است.

وی ادامه داد: در حوزه گردشگری ظرفیت های بالقوه‌ای وجود دارد که می تواند در توسعه این صنعت، ظرفیت آفرینی کند، در این دوره شورای شهر فضا برای رونق گردشگری و میراث فرهنگی مهیا تر است.

رئیس کمیته گردشگری شورای شهر تهران با بیان اینکه هم اکنون مشکلاتی در پیش پای رونق گردشگری پایتخت وجود دارد که باید احصا و برای آن راه حل تهیه شود گفت: باید بتوانیم بر اساس شناخت ظرفیت‌ها اقدامات بهینه در این خصوص، داشته باشیم.

این عضو شورای شهر تهران افزود: نگاه به گردشگری باید از نگاه تفریحی به نگاه صنعتی تبدیل شود و برنامه های ما با هدف صنعتی شدن گردشگری پایتخت تدوین شود. اما در این میان آنچه مهم است هویت محلات و منافع مردم است. ما نباید با رونق گردشگری در یک نقطه برای ساکنان مشکلات فرهنگی و اجتماعی به بار بیاوریم بلکه رونق گردشگری باید منافع اش در وهله نخست به ساکنان آن محله برسد.

علوی همچنین از تدوین برنامه ای ویژه برای تبدیل کوهسار به قطب گردشگری غربت تهران خبر داد و گفت: در شرق تهران با نگاه ویژه به سرخه حصار و در غرب با نگاه ویژه به کوهسار در حال تدوین طرح قطب گردشگری شرق و غرب هستیم که امیدواریم ساکنان این مناطق از مزایای اقتصادی آن بهره مند شوند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط