1400/10/25-13:27

بهره‌برداری کامل از خط ۷ مترو در سال ۱۴۰۲

بهره‌برداری کامل از خط ۷ مترو در سال ۱۴۰۲

با تکمیل و افتتاح ۵ ایستگاه دیگر در خط ۷ مترو تهران، این خط به طور کامل مورد بهره‌برداری عموم شهروندان پایتخت قرار خواهد گرفت.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، محمود یوسفی مجری خط ۷ مترو ضمن اعلام مطلب فوق افزود: با افتتاح ایستگاه تقاطعی توحید در خط ۷ که ماه جاری محقق شد، در حال حاضر ۱۷ ایستگاه از این خط به بهره‌برداری رسیده است و به این ترتیب فقط عملیات اجرایی ۵ ایستگاه دیگر باقی‌مانده تا بتوان از تکمیل کل ایستگاه‌های خط ۷ سخن گفت.

یوسفی در ادامه به روند پیشرفت ایستگاه‌های دردست احداث اشاره کرد و افزود: در تلاش هستیم ایستگاه‌های بوستان گفتگو و خیابان شهدای هفدهم شهریور را تا قبل از پایان سال جاری تکمیل و به مرحله بهره‌برداری برسانیم. سال آینده نیز ایستگاه‌های شهید دادمان و میدان کتاب افتتاح خواهند شد و در نهایت ایستگاه ورزشگاه تختی به عنوان آخرین ایستگاه خط ۷ در سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری می‌رسد. مجری خط ۷ مترو، دلیل زمانبر شدن روند تکمیل ایستگاه ورزشگاه تختی را برخی مسائل معارضاتی و تملک اراضی مورد نیاز برشمرد که البته در حال پیگیری است.

گفتنی است؛ میانگین پیشرفت عملیات ساختمانی چهار ایستگاه بوستان گفتگو، خیابان شهدای هفدهم شهریور، شهید دادمان و میدان کتاب در حال حاضر بالای۷۰ درصد است اما به لحاظ تجهیزاتی نواقص متعددی وجود دارد که با تامین منابع مالی مورد نیاز قابل رفع خواهد بود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط