1400/10/26-22:38
چمران جزییات چهلمین جلسه شورا را تشریح کرد؛

از دستاوردهای طرح رصد تا لزوم بررسی بیشتر درباره ساخت‌وساز مجاور باغ گیاه‌شناسی

از دستاوردهای طرح رصد تا لزوم بررسی بیشتر درباره ساخت‌وساز مجاور باغ گیاه‌شناسی

رئیس شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران توضیحاتی درباره رخدادهای امروز شورای شهر تهران ارایه کرد و نسبت به ساخت و ساز در کنار باغ گیاه شناسی واکنش نشان داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از شهر، مهدی چمران امروز -یکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰- در حاشیه جلسه شورای شهر در جمع خبرنگاران گفت: امروز شورای شهر دو مصوبه داشت که یک فوریت‌های لایحه‌هایی بود که شهرداری تهران ارسال کرده بود. نخستین لایحه مربوط به طرح ترافیک بود و یک فوریت آن تصویب شد و موضوع دوم درباره فضای سبز و جریمه قطع درختان بود که یک فوریت آن هم تصویب شد.

او درباره طرح رصد هم توضیح داد: این طرح در شورای شهر پیگیری و هر هفته یکی از مناطق بازدید شد. به دنبال این بازدیدها و بررسی‌ها گزارش مفصلی از سوی کمیسیون برنامه و بودجه ارایه شد.

رییس شورای شهر تهران ادامه داد: اعضای شورای شهر درخواست کرده بودند که این جلسه با حضور شهردار تهران و معاونان باشد که مسایل بازگو شود، چرا که هم برای شهر، هم شهرداری و هم اعضای شورای شهر مفید است. شهردار تهران هم در این رابطه توضیحاتی داد.

چمران با بیان اینکه چیزی شبیه این طرح در دوره‌های مختلف انجام می‌شد، گفت: در طرح رصد کمیسیون برنامه و بودجه بازدید میدانی انجام داد و این سبب شد تا همه موارد و مشکلات دیده شود؛ مسایل مالی، پیشرفت پروژه ها و دلایلی که بعضی پروژه ها به تعویق افتاده بررسی شده است. در طرح رصد علاوه بر پروژه‌ها همه مسایل منطقه بررسی شد. ابتکار خوب و جدیدی بود اما به صورت‌های دیگری در سال‌های گذشته انجام شده بود.

او درباره ساخت و ساز در مجاور باغ گیاه‌شناسی در منطقه ۲۲ هم توضیح داد: این موضوع نیاز به بررسی بیشتر دارد. اما هم به صرف اینکه در کنار یک باغ ساخت و سازی نباید انجام شود، باید بررسی شود هم اینکه هر اثر ملی معماری خاص و حریم خاص خودش را دارد که باید رعایت شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط