1400/10/27-13:16
در نشست نخبگان مطرح شد؛

تلاش برای افزایش سرانه فرهنگی منطقه ۲۲

تلاش برای افزایش سرانه فرهنگی منطقه ۲۲

نشست اعضای کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران به همراه شهردار منطقه۲۲، مدیران شهری و نخبگان ساکن این منطقه برگزار شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، در این نشست علیرضا نادعلی، سید احمد علوی، زهرا شمس احسان و نرجس معدنی پور اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران، وحید رضا محمدی انارکی شهردار منطقه ۲۲، اعضای شورایاری محلات، مدیران شهری و نخبگان علمی فرهنگی حضور داشتند؛ با تلاوت چند از آیات قرآن کریم آغاز شد.

علیرضا نادعلی نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در این نشست گفت: خوشبختانه مدیریت شهری منطقه ۲۲ اقدامات ارزشمندی را برای توسعه این محدوده از شهر تهران انجام داده است.

وی ادامه داد: این منطقه به عنوان آخرین منطقه تاسیس شده شهر تهران است که سبک ساخت و ساز آن به شکل مدرن در حال انجام است و فرصت های مناسبی را برای تهران به وجود خواهد آورد.

این عضو شورای شهر تهران افزود: در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران کمیته فرهنگی، هنری و دینی وجود دارد که نخبگان منطقه ۲۲ می توانند نظرات، ایده ها و برنامه های خود را در این کمیته ها ارائه دهند.

زهرا شمس احسان از دیگر اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: در گذشته این محدوده از تهران ۸ محله داشت که با افزایش ساخت و ساز در دو دهه اخیر ۱۸ شهرک در این منطقه به وجود آمده است.

وی افزود: ۴ میلیون متر مربع محیط تجاری و مال های گوناگون در این منطقه احداث شده که باید براساس این حجم ساخت و ساز زیرساخت های آن نیز فراهم شود.

شمس احسان به مشکلات موجود در این منطقه اشاره کرد، گفت: نبود سیستم فاضلاب شهری، نقاط بی دفاع شهری، کمبود امکانات و سرانه های فرهنگی و حمل و نقل عمومی در محلات از جمله شهرک تازه تاسیس مروارید مشکلات سکونت در این منطقه را به وجود آورده است که با همت و تلاش مدیریت شهری و سایر نهادهای خدمات رسان این مشکلات برطرف خواهد شد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: مجموعه کوثر با ظرفیت ۲۰۰ نفر در حوزه کارآفرینی فعالیت داشت و ۸۷ نفر در این محیط مشغول فعالیت بودند که متاسفانه مالک این محیط خواست تخلیه محیط شود که جا دارد شهرداری منطقه با مذاکرات بتواند این محیط را برقرار کند.

سید احمد علوی نیز دیگر عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در این نشست گفت: امیدواریم با همیاری بین شورای شهر تهران، شورایاری ها و شورایاران بتوانیم شهر تهران را به سمت و سوی آبادانی ببریم.

نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران نیز در این باره گفت: منطقه ۲۲ به عنوان تازه تاسیس ترین منطقه کلانشهر تهران نیازمند زیرساخت های شهری از جمله افزایش سرانه فرهنگی است.

وی افزود: تلاش می کنیم مشکلات را بررسی کنیم و براساس اولویت بندی و برنامه ریزی اقداماتی را برای رفع آن در نظر گیریم.

معدنی پور خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم با تشکیل شورای هماهنگی، فرهنگی و اجتماعی اتاق فکری برای بهره مندی از ظرفیت های موجود در این منطقه ایجاد کنیم.

شهردار منطقه ۲۲ ضمن عرض تسلیت وفات حضرت ام البنین(س) گفت: خوشحال هستیم که اعضای شورای شهر تهران توجه ویژه ای به منطقه نوپا تهران دارند و جای تقدیر دارد.

وی افزود: بیشترین ساخت و ساز در ده سال اخیر کلانشهر تهران در منطقه ۲۲ صورت گرفته است و باید این منطقه تهران را متفاوت نگاه کرد و به نوعی این منطقه باید الگوی مناطق دیگر تهران و سایر شهرها باشد.

محمدی  ادامه داد: از لحاظ سرانه فضای فرهنگی مشکلات زیادی در این محدوده تهران وجود دارد که اگر به این مشکلات رسیدگی نشود هزینه بسیار سنگینی به بار خواهد آمد، بنابراین تلاش می کنیم سرانه فرهنگی منطقه را افزایش دهیم.

شهردار منطقه ۲۲ عنوان کرد: در سال ۸۲ جمعیت این منطقه نزدیک به ۶۸ هزار نفر بوده است که در حال حاضر ۲۰۰ هزار نفر ساکن هستند که طبق پیش بینی ها تا سال ۱۴۰۵ جمعیت این محدوده از تهران به مرز ۵۰۰ هزار نفر خواهد رسید که باید با جدیت زیرساخت های شهری در این محدوده را فراهم کرد.

وی خاطرنشان کرد: از مهم ترین مشکلات زیر ساختی منطقه فاضلاب شهری است که از ۲۳۲ کیلومتر فاضلاب کشی مورد نیاز تاکنون ۶۲ کیلومتر انجام شده و به نوعی کمتر از ۳۰ درصد به اجرا در آمده است.

محمدی اظهار داشت: برای رفع مشکلات فاضلاب کشی شهری نیاز به همیاری شورای شهر، وزارت نیرو، سازمان آب فاضلاب و شهرداری وجود دارد.

شهردار منطقه ۲۲ به دیدارهای مردمی خود اشاره کرد، گفت: برنامه دیدار مردمی با محوریت مساجد هر دوشنبه برگزار می شود تا بتوانیم به شکل چهره به چهره با ساکنان منطقه دیدار داشته باشیم و در سه ماه اخیر توانسته ایم در ۱۶ مسجد حضور داشته باشیم.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط