1400/10/28-15:46
در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ انجام شد؛

ارائه خدمات آموزشی و اجتماعی به ۹۰۰ کودک کار در مراکز پرتو منطقه ۱۵

ارائه خدمات آموزشی و اجتماعی به ۹۰۰ کودک کار در مراکز پرتو منطقه ۱۵

شهردار منطقه ۱۵ گفت: ۹۰۰ کودک بازمانده از تحصیل و کودک کار از خدمات پیشگیری، روانشناختی و توانمندسازی مراکز پرتو منطقه ۱۵ بهره مند شدند.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، سید مهدی صباغ با اعلام این خبر افزود: در این راستا ۱۴۰ کودک در مرکز خاوران، ۱۹۰ کودک در مرکز صبح رویش، ۴۳۰ کودک در مراکز شکوفایی استعداد های کودکان اتابک و رضویه و ۱۴۰ دانش آموز در مرکز شوش (یاران عشق) مشغول به تحصیل می باشند.

او با اشاره به وجود ۵ مرکز پرتو در منطقه ۱۵ گفت: این مراکز با مشارکت و همکاری سازمان های غیر دولتی تخصصی حوزه کودک مدیریت و راهبری شده و اتباع خارجی و کودکان فاقد مدرک هویتی که امکان ثبت نام مدارس عادی را ندارند، در آن تحصیل می کنند.

به گفته شهردار منطقه در مراکز پرتو خدماتی نظیر برگزاری کلاس های سواد آموزی، روانشناسی و مشاوره، مددکاری، کلاس های آموزشی هنری، توزیع صبحانه، یک وعده غذای گرم‌، کفش، لباس، وسایل کمک آموزشی، توزیع سبد ارزاق به صورت دوره ای، انجام معاینات چشم پزشکی، ارائه مشاوره تحصیلی  و توزیع  اقلام بهداشتی شامل ماسک و مواد ضد عفونی انجام می شود.

صباغ ادامه داد: در صورت اعتیاد خانواده آنان نیز معرفی نامه پذیرش در مراکز ترک اعتیاد به صورت رایگان صادر می شود.

بر اساس این گزارش، مراکز پرتو به منظور آموزش تحصیلی به کودکان بازمانده از تحصیل درمقاطع پیش دبستانی تا مقطع هشتم بر پاست.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط