1400/10/29-16:43

آغاز ویژه برنامه های "روز هوای پاک" در منطقه ۱۴

آغاز ویژه برنامه های "روز هوای پاک" در منطقه ۱۴

برنامه های متنوع زیست محیطی به مناسبت هفته هوای پاک با محوریت آگاه سازی و مشارکت پذیری شهروندان در منطقه ۱۴ به اجرا در آمده است.

به گزارش شهردارانلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۴، محمدامین سالاری پور شهردار منطقه با اشاره به شعار روز ملی هوای پاک به عنوان هوای پاک، حقوق عامه، اراده ملی، گفت: هم راستا با این مناسبت ملی ده ها برنامه آموزشی، فرهنگی، ترویجی از سوی حوزه های مختلف مدیریت شهری با رویکرد آگاه سازی و جلب مشارکت شهروندان تدارک دیده شده است.

سالاری پورضمن تشریح برنامه ها افزود: ویژه برنامه های پیش بینی شده با کاشت نهال به یادبود چهره های محیط زیستی «پرفسور کردوانی» و «مه لاق ملاح» در بوستان نارنج در این منطقه و همچنین پاکسازی این بوستان از فیلتر های سیگار با مشارکت همیاران سبز، گروه های مردمی و جوانان در این منطقه آغاز شده است.

وی به اهمیت ابعاد آموزشی و فرهنگ سازی ویژه برنامه ها اشاره کرد و ادامه داد: برپایی غرفه های بازیافت، توزیع کتابچه های محیط زیست بین شهروندان و برگزاری دوره های آموزشی و مسابقات متنوع از دیگر برنامه های هفته هوای پاک در منطقه است.

سالاری پور افزود: علاوه بر ارائه آموزش های رایگان درسراها و غرفه های پسماند، در تعامل با مدارس نیز بیش از ۳ هزار دانش آموز ازطریق سامانه آموزشی نسبت به مطالب محیط زیستی و راهکارهای کاهش آلودگی هوا بهره مند شده اند . 

وی گفت: افتتاح خانه سبز در منطقه از دیگر فعالیت هاست که با اولویت کاهش پسماند تر و تفکیک زباله در مبدا و به منظور ارائه خدمات فرهنگی و آموزشی در قبال تحویل پسماند خشک به شهروندان به اجرا در می آید. 

شهردار منطقه ۱۴ یادآور شد: ویژه برنامه دوچرخه سواری  تا آموزش کاشت گل و گیاه و تشکیل حلقه حمایت از هوای پاک  و تقدیر از تاکسیرانان با مشارکت حوزه های اجتماعی و ترافیک با مشارکت دانش آموزان و اولیاء آنها از دیگر فعالیت های شهری است که به مناسبت روز هوای پاک انجام می شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط