1400/05/20-13:29

کتاب مسجدجامعی با عنوان 'در جستجوی شمیران' رو نمایی شد

کتاب مسجدجامعی با عنوان 'در جستجوی شمیران' رو نمایی شد

کتاب 'در جستجوی شمیران' تالیف احمد مسجدجامعی با حضور شهردار منطقه یک، اعضای شورای شهر پیشین و خبرنگاران حوزه شمیران در گوشه کتاب منطقه یک رونمایی شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک سید حمید موسوی شهردار این منطقه در مراسم رونمایی این کتاب، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات احمد مسجد جامعی تهران پژوه و عضو پیشین شورای اسلامی شهر تهران در تالیف این کتاب، اظهار کرد: سياست شهرداری تهران به خصوص در منطقه يك در دوره ی پنجم شورای اسلامی، تغيير رويكرد سرمايه گذاری در منطقه يک از بخش مسكونی به خدمات و گردشگری بوده و این امر محقق نمی شود مگر اینکه ابزار آن فراهم باشد.

او افزود: يكی از ابزارهایی كه برای توسعه ی گردشگری نیاز هست، شناخت جغرافيای شهر و منطقه است، كه اين اقدام توسط ایشان رقم خورد و ما از گردآوری اسناد، مدارک، تهيه و تاليف كتاب "در جستجوی شميران" نهایت تقدير و تشکر را داریم.

موسوی تصریح کرد: با تهرانگردی هایی كه اتفاق افتاد زوايای پنهان و پيدای اين شهر آشکار شد و اگر زحمات ايشان نبود اين هويتی كه ما امروز برای تهران قائل هستيم و شناختی كه از اين پايتخت داريم شايد به اين شفافيت و وضوح نبود.

شهردار منطقه یک افزود: امیدوارم این حرکت فرهنگی ایشان تبديل به يك فرهنگ شود و از  ذخاير بی بديل و ارزشمندی که در سينه ی اين مرد بزرگ نهفته است بتوانیم بهره‌مند شویم و برای تمامی محلات منطقه یک بتوانيم چنين كتابی را تدوين كنيم.

احمد مسجدجامعی نیز ضمن تشکر از حمایت های شهردار منطقه یک در انتشار این کتاب گفت: با آغاز برنامه‌های تهران گردی در چند نوبت از منطقه بازدید کردم و درباره آنچه می شنیدم و می دیدم و به نتیجه می رسیدم می نوشتم و می گفتم تا اینکه این اثر در ۱۳۹۵ آماده انتشار شد اما به چاپ نرسید و به همت آقای دکتر سیدحمید موسوی، شهردارمنطقه یک، چاپ شد.

او افزود: شميران، ری و تهران علاوه بر اینکه یک مجموعه بودند، هر كدام از آنها نیز به تنهایی معنا داشتند برای همین بايد تفاوت ها را ديد يعنی بايد برای شميران متناسب با فضای شميران و برای ری متناسب با فضای ری برنامه ريزی كرد.

مبنای کار مسجدجامعی پژوهش تهران و بررسی دغدغه و مشکلات شهری بود؛ مسجد جامعی با اجرای برنامه تهرانگردی  تمام مسائل اجتماعی، فرهنگی، هنری و مشكلات هنرمندان را مد نظر قرار می داد. 

مهرشاد کاظمی مدیر گردشگری شهرداری تهران نیز در مراسم رونمایی از کتاب "در جستجوی شمیران" با بیان مطلب فوق گفت: در برنامه تهرانگردی در حدود ١٨٠٠ نقطه ی تهران شامل مناطق مختلف، محله ها و كوچه پس كوچه های تهران بازديد شد و با مسائل و مشكلات شان روبرو شديم و دکتر مسجدجامعی اين موارد را عالمانه مورد بررسی قرار داد و مشكلات را در صحن شورای سوم، چهارم و پنجم مطرح کرد که در توسعه ی تهران نقش موثری داشت.

او افزود: كتاب حاضر گوشه ای از این فعالیت ها بود كه در مورد شمیران تالیف شد و حال در فرصتی كه پيش آمده ايشان می توانند دیدگاه های خود را  تدوين كنند و قطعا تالیف های ایشان برای مديريت شهری و اعضای شورای جديد تهران مفيد خواهد بود.

گفتنی است در کتاب «در جست و جوی شمیران» به قلم احمد مسجدجامعی مطالب جالب و خواندنی در خصوص تاریخچه محله های مختلف شمیران و تغییراتی که در طی این سال ها داشته اند با ذکر جزئیاتی بسیار دقیق آمده است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط