1400/05/20-20:43
محمد آقامیری:

تهران فقط 20 درصد برای زلزله بزرگ آماده است/ فرهنگسراها و سرای محلات به مسیر قهقرایی رفته اند/ اجرای مگاپروژه در دستور کار پایتخت محتمل است

تهران فقط 20 درصد برای زلزله بزرگ آماده است/ فرهنگسراها و سرای محلات به مسیر قهقرایی رفته اند/ اجرای مگاپروژه در دستور کار پایتخت محتمل است

عضو شورای شهر ششم با اشاره به اولویت های مهم شورای شهر در دوره جدید توجه به فرهنگسراها، سرای محلات و مساجد را با اهمیت دانست.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از خبرگزاری برنا، عضو شورای شهر ششم با اشاره به اولویت های مهم شورای شهر در دوره جدید توجه به فرهنگسراها، سرای محلات و مساجد را با اهمیت دانست. او همچنین مسئله زلزله و آمادگی پایتخت برای این واقعه را اساسی دانست و به برنامه هایش در حوزه فنی و عمرانی تاکید کرد.

سید محمد آقا میری؛ عضو شورای شهر ششم به بحث و بررسی در رابطه با اولویت های این شورا در دوره جدید مدیریت شهری پرداخت و در رابطه با مسائل فرهنگی، عمرانی و محلی پایتخت اظهار نظر کرد. مشروح این گفتگو را در ادامه با هم می خوانیم.

احیای فرهنگسراها و سرای محلات در دوره ششم مدیریت شهری / مساجد فعال می شوند

سید محمد آقا میری، عضو شورای شهر ششم با اشاره به اولویت های شورای جدید گفت: احساس می کنیم مدیریت شهری پنجم در زمینه  فرهنگی و اجتماعی کار کمی انجام داده است و طی ۴ سال گذشته فرهنگسراها و سرای محلات از ماموریت خود فاصله گرفته اند. 

او افزود: سرای محلات و فرهنگسراها  از شرح وظایف و مأموریت اصلی خود عدول کرده و با سیاست ها و تدابیری خاص به مسیر قهقرایی سوق پیدا کرده است.  

آقامیری تاکید کرد: یکی از وظایف ما احیای فرهنگسراها و سرای محلات است. اصل کار فرهنگی و تربیتی را باید در مساجد انجام دهیم البته با ایجاد فرهنگسراها و سرای محلات، تصور بر این شده است که تنها باید در این فضاها کار فرهنگی صورت گیرد و از مساجد فاصله گرفته ایم. 

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: درب مساجد تنها برای نماز واجب باز می شود اما ماموریت مساجد در مسائل تربیتی و اخلاقی بسیار مهم است. مسجد را باید در فضای زندگی مردم، زنده و فعال تر کرد. باید درب مساجد ۸ صبح تا ۱۰ شب باز باشد. 

تهران فقط ۲۰ درصد برای زلزله بیش از ۶ ریشتر آمادگی دارد

او با اشاره به مسائل و مشکلات عمرانی پایتخت اظهار کرد: بنده در حوزه فنی و مهندسی نیز تخصص دارم و در رابطه با بافت فرسوده فعالیت کرده ام. همچنین در رابطه با زلزله متخصص هستم که یکی از مباحث مهم در پایتخت محسوب می شود. 

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه تهران چندین گسل دارد، افزود: هر لحظه ممکن است اتفاقی رخ دهد که منجر به شوک جهانی و فاجعه بزرگ انسانی شود. متاسفانه آمادگی تهران برای زلزله بیش از ۶ ریشتر فقط ۲۰ درصد است یعنی هیچ برنامه مدونی نداریم. 

آقامیری تاکید کرد: در مقاطعی برنامه هایی تدوین و حساسیت هایی ایجاد می شود و البته اقداماتی هم صورت گرفته است از جمله سوله های مدیریت بحران آماده شده و سرویس های بهداشتی  با سیستم برق خورشیدی در نظر گرفتند اما زلزله ای که از آن صحبت می شود اتفاق بزرگی است.

حدود ۱۵ درصد تهرانیان در بافت فرسوده زندگی می کنند

او با بیان اینکه ۱۵ درصد ساکنین تهران در بافت فرسوده زندگی می کنند، گفت: باید فکر اساسی برای این امر داشت.

عضو شورای شهر ششم افزود: اگر این اتفاق رخ دهد با جمعیت میلیونی آسیب دیده طرف هستیم و نه  تنها بافت فرسوده درگیر می شود بلکه سایر نقاط تهران نیز با  مشکل روبه رو خواهد شد 

او ادامه داد: طی زلزله ممکن است فاضلاب و آب آشامیدنی با هم مخلوط شود و سیستم های زیر بنایی از دست  برود. 

به گفته عضو شورای شهر ششم برنامه ویژه ای در بخش های عمرانی و بازسازی بافت فرسوده باید فراهم شود و همچنین باید نظارت در ساخت وسازها را شدت بخشید. 

آقامیری گفت: طبق اولویت بندی، ریز پروژه های تهران را باید پیش ببریم. ریز پروژه های زیادی در تهران داریم که باید با اولویت بندی آن ها را به ثمر ساند.

مگاپروژه در دستور کار پایتخت

عضو شورای شهر ششم تاکید کرد: چند مگا پروژه مورد نیاز شهر می باشد، برخی تصور می کنند ما دیگر نیاز به اجرای پروژه های کلان نداریم. اینگونه نیست چندین پروژه بزرگ داریم که تا چهارسال دیگر باید برای اجرای آن برنامه ریزی کرد. 

مدیریت شهری قبلی به خاطر نداشتن بودجه، شهامت ورود به پروژه را نداشت و ترس داشت تا شهر را گرفتار کند چرا که این پروژه ها باید سریع شروع شود و سریع پایان پیدا کند تا مردم خسارت نبینند و ضرری هم متحمل نشوند. 

او افزود: اولین روز کاری خود بازدیدی از سازمان بهشت زهرا، پرسنل و نیروهای جهادی آن داشتم تا خسته نباشید به این افراد بگویم و از کار خالصانه ی آنان تقدیر و تشکر کنیم.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط