1400/11/10-12:27
احمد صادقی پیشنهاد داد:

الزام شهرداری به شناسایی دکل های مخابراتی فاقد مجوز

الزام شهرداری به شناسایی دکل های مخابراتی فاقد مجوز

رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهر در حال حاضر دچار یک آلودگی بصری و انتشار امواج ناشی از رشد و نمو بی رویه دکل ها است و این در حالی است که خیلی از این دکل ها شناسایی نشده اند و بدون مجوز مانده اند لذا پیشنهاد می شود شهرداری ملزم به شناسایی فوری و اقدام قانونی در خصوص ساماندهی دکل های فاقد مجوز حداکثر طی سه ماه آینده و بانک اطلاعاتی به روز و بر خط دکل های شهر تهران را ایجاد نماید.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران احمد صادقی در چهل و سومین جلسه علنی شورا و در راستای بررسی لايحه شهردار محترم تهران در خصوص «اصلاحيه مصوبه نحوه محاسبه و دريافت عوارض صدور مجوز نصب و نظارت دوره ای بر دكل ها و آنتن های مخابراتی در شهر تهران» گفت: همکاران عزیز و اصحاب رسانه مستحضر باشید که شهر در حال حاضر دچار یک آلودگی بصری و انتشار امواج ناشی از رشد و نمو بی رویه دکل ها است و این در حالی است که خیلی از این دکل ها شناسایی نشده اند و بدون مجوز مانده اند.

صادقی افزود: لذا پیشنهاد می شود در متن اضافه گردد که شهرداری مکلف است به شناسایی فوری و اقدام قانونی در خصوص ساماندهی دکل های فاقد مجوز حداکثر طی سه ماه آینده و  بانک اطلاعاتی به روز  و بر خط دکل های شهر تهران را ایجاد نماید. 
در نهایت این پیشنهادات به تصویب رسید. 
 
رزرو جای پارک با استفاده از اینرنت اشیا و هوش مصنوعی

احمد صادقی همچنین در این جلسه و در بررسی لايحه  شهردار محترم تهران در خصوص" تعيين نرخ عوارض پارک حاشيه ای" گفت: پیشنهاد می شود شهرداری با مشارکت بخش خصوصی نسبت به هوشمند سازی پارک حاشیه ای بدون حضور عامل انسانی و جمع آوری سیستم فعلی که با تردد خودرو پلاک خوان گردشی موجب آلودگی هوا و اعترض شهروندان شده است اقدام نماید.

رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورا گفت: در این سیتسم با استفاده از فناوری روز نظیر اینترنت اشیا و هوش مصنوعی قابلیت رزرو جای پارک برای شهروندان در سامانه تهران من فراهم شود تا ضمن ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری موجبات رضایت شهروندان را نیز فراهم آورد. 
این پیشنهاد نیز به تصویب رسید. 
 
تکلیف شهرداری به برخط کردن کامل و هوشمند سازی تمامی عوارض حوزه شهر سازی

احمد صادقی همچنین در این جلسه و در جریان بررسي لايحه «اصلاحيه مصوبه نحوه محاسبه عوارض ساختمانی مبتنی بر ارزش مكانی املاک در شهر تهران» پیشنهاد داد: شهرداری مکلف است نسبت به برخط کردن کامل و هوشمند سازی تمامی عوارض حوزه شهرسازی و درج بارکد در تمامی فرم های اعلام وصول عوارض تا حداکثر یک فروردین ۱۴۰۱ اقدام کند و صدور عوارض غیر سیستمی و بدون بارکد تخلف محسوب شود. این پیشنهاد نیز به تصویب رسید.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط