1400/11/11-15:15
در راستای اجرای نهضت درختکاری؛

۱۵ هزار اصله نهال در محدوده منطقه۱۳ سبز می شود

۱۵ هزار اصله نهال در محدوده منطقه۱۳ سبز می شود

شهردار منطقه ۱۳ با اشاره به آغاز نهضت درختکاری در محلات این منطقه با هدف توسعه و حفظ فضاهای سبز شهری، از کاشت ۱۵ هزار اصله نهال در منازل شهروندان این منطقه و معابر شهری خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳، علی احمدی، شهردار منطقه با اشاره به آغاز نهضت درختکاری در محلات این منطقه با هدف توسعه فرهنگ محیط ‌زیست گفت: با توجه به اهمیت فضای سبز در کاهش آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، طرح فراگیر توزیع و کاشت ۱۵ هزار نهال در باغچه منازل شهروندان و همچنین کاشت نهال در حاشیه معابر و بدنه بزرگراه‌ها در قالب طرح نهضت درختکاری در سطح محلات در دست اجراست.

به گفته او، شهروندان می توانند تا تاریخ ۱۵ اسفند ماه، از طریق تماس با سامانه ۱۳۷ درخواست خود را برای تهیه و کاشت نهال در منازلشان ثبت نمایند.

شهردار منطقه ادامه داد: گونه های گیاهی که برای این طرح در نظر گرفته شده متناسب با شرایط آب و هوایی شهر تهران و با اولویت گونه های مقاوم به کم آبی و سایر تنش های محیطی بوده و شهروندان می توانند با توجه به گونه های موجود و متناسب با باغچه منازلشان، حداکثر تا ۴ نهال را درخواست کنند.

علی احمدی با بیان اینکه، اطلاع رسانی نهضت درختکاری توسط مراکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز با نصب بنر در سطح منطقه و همچنین از طریق فضای مجازی انجام می شود یادآور شد: این مراکز آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان و ارائه مشاوره تخصصی پیرامون کاشت نهال می باشند.

او همچنین به برگزاری تورهای علمی تفریحی بوستان سرخه حصار اشاره و یادآور شد: به همت مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز و با توجه به شروع ایام نهضت نهال کاری، تور علمی تفریحی شهروندی با رعایت پروتکل های بهداشتی و با حضور شهروندان با موضوع کاشت نهال به صورت حضوری و عملی برگزار می‌شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط