1400/11/12-12:31

هزار اصله درخت در منطقه ۱۹ هرس شد

 هزار اصله درخت در منطقه ۱۹ هرس شد

سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۹ از تقویت فضای سبز این محدوده از پایتخت با اجرای بیش از ۸۰ درصد عملیات به زراعی و هرس درختان خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، محمد غفاری سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه با اشاره به آغاز عملیات به زراعی فضای سبز از مهرماه بیان کرد: تاکنون ۸۰ درصد از این عملیات با هدف تقویت رشد درختان و نشاط بخشی به طبیعت این محدوده در قالب اقداماتی همچون اجرای ۸۰۰ هزار مترمربع کندوکوب، ترمیم تشتک در بیش از ۴۰۰هزار اصله درخت، حذف کنده ۴۰۰ اصله درخت و... انجام شده و تا پایان اسفندماه نیز ادامه دارد.

او همچنین با اشاره به اتمام ۸۵ درصد فعالیت هرس درختان توت و نارون از ابتدای آذرماه تاکنون اظهار کرد: این اقدام در راستای سهولت تردد عابرین و خودروها، حذف شاخه های بیمار و زیباسازی منظر شهری در بیش از ۱۸ هزار اصله درخت با رعایت اصول لازم و مطابق دستورالعمل سازمان پارک ها همراه با نظارت کامل کارشناس مرکز تام برای توجه به نکات ایمنی توسط کارگران و حفظ اصول بهداشتی و سلامت درختان صورت گرفته است.

معاون شهردار منطقه برقراری توازن بین اندام هوایی و زیرزمینی درختان و هارمونی فضای سبز شهری را از دیگر مزایای هرس درختان عنوان و خاطرنشان کرد: این فعالیت تا اول اسفندماه در کلیه بوستان ها، لچکی ها، بزرگراه ها و معابر اصلی اجرا می شود.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه یکی از اقدامات اساسی برای بهبود رشد درختان کودپاشی آن ها است، گفت: به همین منظور ۱۵۰ هزار کیلوگرم کود غنی شده گرانوله که جایگزین کودهای شیمیایی شده است، برای تقویت فضای سبز پارک ها و جنگل کاری منطقه مصرف شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط