1400/11/18-11:39
سروری در حاشیه جلسه شورا:

به دنبال تصمیم گیری صحیح برای پرونده‌های بر زمین مانده ساخت‌وساز در منطقه ۲۲ هستیم

به دنبال تصمیم گیری صحیح برای پرونده‌های بر زمین مانده ساخت‌وساز در منطقه ۲۲ هستیم

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: موضوعات مهمی که به حقوق مردم مربوط می‌شود، در صحن مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از شهر، پرویز سروری در حاشیه چهل و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: امروز موضوعات مهمی که به حقوق مردم مربوط می‌شود، در صحن مورد بررسی قرار گرفت؛ تصمیم خوبی در حوزه نمای ساختمان برای کاهش زمان صدور پرونده اتخاذ شد که این تصمیم می‌تواند در کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی موثر باشد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره «الحاق پرونده‌های توافقات فاقد پروانه ساختمانی» نیز عنوان کرد: پرونده‌هایی از دوره قبل در منطقه۲۲ تهران، چندسالی بر زمین مانده و باید تصمیمی برای این موضوع اتخاذ شود.

وی در ادامه توضیح داد: ساختمان و مجموعه‌هایی هستند که کارهایشان را براساس مصوبه قبلی انجام داده بودند و با مصوبه بعد از آن مواجه شده بودند که باعث جلوگیری از ادامه کار شده بود. تعداد زیادی از این پرونده‌ها نیمه کاره رها شده بود که امروز شورای اسلامی شهر تهران تصمیم گرفت این کار را در دستور خود قرار دهد تا بعضی از موضوعاتی که به حقوق عامه و حقوق شهرداری مربوط می‌شد به کمیسیون شهرسازی برگشت داده شود تا با همکاری معاون شهردار برای آن تصمیم‌گیری شود.

سروری با بیان اینکه تعداد بسیاری از مالکان، تسویه حساب کامل کرده‌اند، افزود: اما شهرداری معتقد است که این موضوع به علت لحاظ نشدن یک‌سری آیتم‌ها در صدور پروانه، نیازمند بررسی بیشتر است. تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران هم معتقد هستند که چون پروانه منجر به نهایی شدن نشده، باید نرخ تورم مبتنی بر نرخ اعلامی از بانک مرکزی اعمال شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پایان خاطرنشان کرد: برای بررسی کارشناسی‌تر این موضوع، با رأی اکثریت اعضا تصویب شد که لایحه به کمیسیون برگشت داده شود تا هفته آینده تعیین تکلیف شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط