1400/05/25-12:06

کوچه ای در قلب پایتخت به نام شهید صحرائی مزین شد

کوچه «شاهد» در بزرگراه مدرس، نرسیده به میدان شهدای هفت تیر تهران، به نام سردار شهید رمضانعلی صحرائی نامگذاری شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۶، «تورج فرهادی» شهردار این منطقه، در آیین رونمایی از تابلو و پلاک کوبی معبر شهید صحرائی، با بزرگداشت یاد شهدا و خانواده این شهید والامقام گفت: شهدا با نثار جان خود، امنیت عزت و اقتدار را به میهن هدیه دادند و ما همیشه مدیون شهدا هستیم.

وی با بیان اینکه ما به عنوان خادمان و خدمتگزاران مردم وظیفه داریم ادامه‌دهنده راه آنان باشیم اضافه کرد: هرگونه کوتاهی در این زمینه در محضر حق پذیرفتنی نیست زیرا این عزیزان از جانشان گذشتند تا ما فرصت زندگی و فعالیت داشته باشیم.

فرهادی اظهار داشت: تکریم شهیدان و تعظیم در برابر خانواده‌های صبور آنان، موجب ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است و خانواده شهدا الگوهای ایثارگری هستند.

شهردار منطقه ۶ ادامه داد: نامگذاری معابر و خیابان‌ها به نام شهدا در واقع زنده نگهداشتن یاد و خاطره آنها نزد مردم است.

گفتنی است فرماندهی گردان امام حسین (ع) لشکر ۲۵ کربلا، فرمانده گردان امام محمدباقر(ع)، فرمانده تیپ دوم لشکر ۲۵ کربلا، معاون عملیات سپاه چهاردهم و فرمانده توپخانه سپاه استان از جمله مسئولیت‌های سردار «رمضانعلی صحرایی» در طول سال‌های دفاع مقدس بود.
وی که از جانبازان ۷۰ درصد جنگ‌ تحمیلی بود، پس از تحمل سال‌ها درد و رنج و جراحات شیمیایی به جا مانده از جنگ تحمیلی دعوت حق را لبیک گفت و به قافله شهدا پیوست.

بر اساس این گزارش، این مراسم با حضور جاودانی مدیر کل ارشاد استان تهران، لطیفی مدیر کل روابط عمومی گمرک ایران، تورج فرهادی شهردار منطقه۶ تهران، دبیران شورایاری محلات، جمعی از مدیران شهری و خانواده معظم این شهید، در بیست و چهارمین روز از مرداد ماه ۱۴۰۰ مصادف با ششم محرم در میدان شهدای هفت تیر تهران برگزار شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط