1400/05/12-21:48
محمد سالاری اعلام کرد:

سازمان مردم نهاد و كمپين حق بر شهر ايجاد می‌كنیم

سازمان مردم نهاد و كمپين حق بر شهر ايجاد می‌كنیم

محمد سالاری رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران صبح امروز در بخشی از نطق پایانی خود در آخرین روز فعالیت شورای پنجم شهر تهران از تاسیس سازمان مردم نهاد و کمپین حق بر شهر خبرداد.

به گزارش شهردارآنلاین سالاری گفت: با توجه به اینکه در این مقطع تاریخی، نهادینه کردن گفتمان حقوق عمومی و مفهوم حق به شهر در تمامی ابعاد آن، مهمترین نیاز ایران اسلامی و شهرهای کشور است، به قول لوفور، "برای تحقق حق به شهر دموکراسی نمایندگی کافی نیست، و می بایست از طریق دموکراسی مشارکتی عملی گردد. دموکراسی مشارکتی کوشش این است تمام شهروندان به طور فعال در تصمیم گیری ها مشارکت کنند و حضور اجتماعی آنها به رای دادن محدود نشود." بنده به اتفاق تعدادی از همکاران و فعالان مدنی، تصمیم به ایجاد سازمان مردم نهاد و کمپین حق بر شهر گرفته ایم که اساسنامه آن در آستانه ثبت است.

وی افزود: هدف این سازمان و کمپین، عمدتاً حمایت از حقوق همه ساکنان شهر نسبت به شهر و به ویژه حمایت از صداهای خاموش و گروه های طرد شده و پیگیری منافع عمومی به حاشیه رانده شده است و همچنین موضوع شفاف سازی برای جلوگیری از هر نوع انحراف نسبت به حقوق عمومی و حق به شهر و تقدیر و تجلیل و همراهی و رویکردهای مدیران ملزم به حقوق عمومی خواهد بود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط