1400/05/31-15:36
رئیس شورای اسلامی شهر تهران:

انقلاب ما با نام حسین(ع) پیروز شد

انقلاب ما با نام حسین(ع) پیروز شد

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه انقلاب ما از عاشورا شروع شد، بیان داشت: چرا که ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ دو روز پس از عاشورا بود و در همانجا بود که انقلاب ما با نام حسین پیروز شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، یکشنبه-۳۱ مرداد ۱۴۰۰- در ابتدای پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با تسلیت شهادت امام حسین و امام زین العابدین(ع) گفت: انشالله که باز هم در اجرای عزاداری های خالصانه و بی ریا موفق عمل کنیم.

چمران با بیان اینکه پس ۱۴۰۰ سال فریاد "هَل مَن ناصرِ یَنصُرَنی" در گوش ما می‌پیچد یادآور شد: امام حسین(ع) در شب عاشورا یاران خود را جمع کرد و گفت:" هرکس که قصد رفتن دارد می‌تواند برود. اما در روز عاشورا بارها و بارها فریاد هل من ناصر ینصرنی را سر داد. این درخواست کمک نبود، بلکه اتمام حجتی بود تا در آخرین لحظات هم عده ای را به راه راست هدایت کند و از راه دوره و پلیدی باز دارد".

او تصریح کرد: امام حسین(ع) این شعار را سر داد تا دشمنان خود را در گرایش به راه راست هدایت کند، نه اینکه از کسی یاری بطلبد. این شعار به این معناست که آیا کسی هست که راه حسین(ع) را ادامه دهد؟

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: پس از شهادت امام حسین(ع) هم این فریاد همچنان هست و کسانی که راه امام حسین را ادامه دادند پیروز شدند.   

او با بیان اینکه آیا کسی زنده تر از امام حسین در تاریخ داریم؟ ادامه داد: انقلاب ما نیز از عاشورا شروع شد چراکه ۱۵ خرداد سال ۴۲ دو روز پس از عاشورا بود و در همانجا بود که انقلاب ما با نام حسین پیروز شد.  در دفاع مقدس هم با نام و یاد و عشق حسین به جبهه می‌رفتیم و به پیروزی رسیدیم.

چمران افزود: یاسر عرفات و... ۳۰ سال با اسرائیل جنگیدند و به جایی نرسیدند و در آخر صلح کردند. اما حماس راه حسین را برگزید و در جنگ ۵۲ روز غزه پیروز شد.

او ادامه داد: هرکسی که به حسین کمک کند، به پیروزی خواهد رسید. وگرنه امام حسین(ع) به کمک کسی نیاز نداشته و ندارد. در عوض کسانی که در کشاکش دنیای نفسانی هستند، به کمک امام حسین(ع) نیاز دارند تا مانند شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید حججی بر بال ملائک نشسته و به معراج روند و به دیدار شهدایی چون مطهری، بهشتی، چمران، بابایی، خرازی، شیرازی و باکری و... بشتابند و اینچنین به فریاد امام حسین(ع) پاسخ بدهند.

رئیس ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: سخن آخر سید الشهدا این بود که ما به قضای الهی تن دادیم و آن را می‌پذیریم و ما نیز همین راه را طی می کنیم.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط