1400/06/01-16:40
با پایان برنامه های دهه اول محرم

کارگاه عمرانی میدانگاه صالحیه (ع) وارد فاز دوم اجرا شد

کارگاه عمرانی میدانگاه صالحیه (ع) وارد فاز دوم اجرا شد

کارگاه عمرانی شهرداری منطقه یک جهت ساماندهی و آماده سازی کامل میدانگاه صالحیه(ع)، با پایان یافتن برنامه های دهه اول محرم وارد فاز دوم اجرا شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک مجید افشاری معاون فنی و عمران شهرداری این منطقه با بیان مطلب فوق اظهار داشت: با جمع آوری پایانه حمل و نقل عمومی در ضلع جنوب میدان تجریش، عملیات اجرایی عمرانی میدانگاه صالحیه(ع) با تلاش شبانه روزی نیروهای شهرداری آغاز و محوطه ای به مساحت بیش از ۵هزار و ۸۰۰ مترمربع برای احداث میدانگاه و اجرای برنامه های فرهنگی، مذهبی وگردشگری حصار کشی شد.

افشاری افزود: از ابتدای کار جهت تجهیز کارگاه سکوهای بتنی موجود پایانه تجریش که محل سوار و پیاده شدن مسافرین بود به حجم تقریبی ۳۰۰ مترمکعب تخریب و جمع آوری شد.

وی گفت: آسفالت محوطه پایانه نیز جهت رسیدن به کدهای ارتفاعی مورد نیاز در سطحی بالغ بر ۵ هزار و ۵۰۰ مترمربع و با حجم تقریبی یک هزار و ۵۰۰ مترمکعب تخریب و جمع آوری و تاسیسات آب، برق، گاز و کنترل ترافیک که در زیر محوطه قرار داشت با هماهنگی نهادهای خدمات رسان جا به جا و بالغ بر ۲ هزار مترطول لوله کشی برای آبیاری فضاهای سبز و آبرسانی آبنماها اجرا شد.

معاون شهردارمنطقه یک تصریح کرد: به منظور همسطح سازی محوطه با معابر اطراف، حدود ۹ هزار مترمکعب خاکبرداری و پی کنی انجام و نخاله های حاصل به گود های مجاز منتقل شد.

 وی همچنین افزود: جهت جداسازی فضاهای داخلی و احداث فلاورباکس ها به میزان تقریبی ۵۰۰ مترمکعب آجرچینی انجام شده است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در طرح ارائه شده توسط مشاور، بالغ بر ۴۵۰ مترمربع آبنما دیده شده است که زیرساخت اولیه آن انجام و با شروع به کار مجدد کارگاه، عملیات اجرایی آن تکمیل شده و کف سازی کل محوطه  نیز با توجه به آماده سازی زیرساخت و بتن ریزی های کف به حجم هزار مترمکعب در مساحت تقریبی ۵هزار و ۲۰۰  مترمربع با سنگ مرغوب که حدود  ۹۰۰ مترمربع از آن پیش از برگزاری مراسم انجام شده بود با راه اندازی مجدد کارگاه تکمیل و به انجام خواهد رسید.

افشاری افزود: عملیات اجرایی تا ابتدای ماه محرم انجام و سپس محوطه در اختیار امامزاده صالح(ع) برای اجرای برنامه های عزاداری قرار گرفت و اکنون با شروع مجدد فعالیت کارگاهی تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا میدانگاه صالحیه(ع) برای مراسم اربعین حسینی آماده و بعد از آن هم جهت حضور زائران، گردشگران فرهنگی، اجتماعی و مذهبی به عنوان یک کار ماندگار مدیریت شهری منطقه یک در اختیار شهروندان قرار گیرد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط