1400/05/13-14:26
با مشارکت شهروندان در اجرای طرح کاپ؛

پسماند خشک محلات شمال تهران، از ۲۶۰۰ مخزن جمع آوری می شود

پسماند خشک محلات شمال تهران، از ۲۶۰۰ مخزن جمع آوری می شود

مدیریت پسماند شهرداری منطقه یک با اجرای طرح کاپ به منظور آموزش و ارتقاء فرهنگ عمومی، کاهش تولید پسماند، تفکیک از مبدا و کم حجم سازی تولید پسماند ها، تا کنون بیش از ۲ هزار و ۶۸۰ مخزن و کارتن پلاست را در نواحی دهگانه شمال تهران توزیع و جانمایی کرد.

به گزارش شهردار آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک محمود کجوری رئیس اداره مدیریت پسماند شهرداری این منطقه با اعلام خبر فوق اظهار داشت: طرح کاپ یا همان کاهش پسماند یکی از سه رویکرد جهانی مدیریت پسماند است که با عنوان ۳R ( بازیافت، دوباره استفاده کردن، بازیابی) آن را می‌شناسیم که این موارد می‌تواند تأثیر بسزایی در کاهش میزان پسماند برای دفن و به دنبال آن کاهش هزینه‌های جمع‌آوری، حمل و دفع و از همه مهم‌تر آسیب‌های وارد بر محیط ‌زیست داشته‌ باشد.
او خاطر نشان کرد: در فاز اول اجرای طرح کاپ در مجتمع های بلند مرتبه ۹۲۴ مخزن و کارتن پلاست توزیع شد و در فاز دوم نیز ۲۹۵ مخزن در مجتمع های مسکونی نواحی در حال توزیع است و همچنین در ادارات تابعه شهرداری ۱۹۰ مخزن و ۴۹۶ کارتن پلاست و در ادارات غیر تابعه دولتی و خصوصی نیز تعداد ۲۵۶ مخزن و ۱۳۳ کارتن پلاست توزیع شده است.
کجوری گفت: در فاز اول محله ازگل به عنوان محله پاک از ابتدای طرح تاکنون بیش از ۹۰۳ واحد آموزش و تعداد ۳۵۰ مخزن در مجتمع ها توزیع شد و جمع آوری مخازن در روز های زوج و جمعه ها طبق شناسایی بلوک های محله ازگل توسط عوامل اجرایی اداره مدیریت پسماند از طریق خودروهای ملودی انجام می شود.
کجوری در خصوص محله هزار سنگ نیز افزود: پس از نیاز سنجی مجتمع های مسکونی محله کوهسار ۳۸ مخزن بین آنها توزیع شد و آموزش طرح کاپ با رعایت پروتکل های بهداشتی در راستای ارتقا سطح آگاهی شهروندان با معرفی غرفه های بازیافت و همچنین چگونگی جمع آوری زباله و تحویل به غرفه ها با رعایت فاصله گذاری اجتماعی واصول بهداشتی به طور چهره به چهره به ساکنان این محله  آموزش داده شد.
رئیس اداره مدیریت پسماند شهرداری منطقه یک تصریح کرد: به منظور کاهش تولید پسماند و سیاست های سازمان مدیریت پسماند طی بازدید های انجام شده توسط فرزاد کلانتری مدیر اجرای طرح کاپ، مقررشد محله شهرک محلاتی نیز با توجه به نیاز سنجی آموزش های صورت گرفته آموزشگران، در هفته های آتی در این شهرک آغاز شود.
او افزود: آموزشهای طرح کاپ در ادارات تابعه، غیر تابعه، مجتمع های مسکونی و... در ۴ ماه اول سال جاری به تعداد ۱۲ هزار ۵۳۸ نفر به شهروندان ارائه شده است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط