1400/06/02-16:27
میثم مظفر تاکید کرد:

لزوم صدور پروانه های ساختمانی در دوهفته

لزوم صدور پروانه های ساختمانی در دوهفته

عضو ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران گفت: باید فرآیند صدور پروانه های ساختمانی به صورت برخط و در دو هفته انجام پذیر باشد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران میثم مظفر پس از استماع گزارش معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری اظهار کرد: این معاونت از جنس حلقه تشکیلاتی و مدیریتی است که می تواند با کمک سایر معاونت های شهرداری با نگرش تسریع خدمات شایسته به شهروندان، ورود کند و از این باب پیشنهاد می شود با کمک معاونت معماری و شهرسازی وضعیت معیوب صدور پروانه ساخت در مناطق 22گانه را پیگیری گردد.

وی افزود: مالکی که ملک فرسوده ای دارد و قصد نوسازی ملک خود را دارد، برای صدور پروانه ساختمان در مناطق بین 7ماه تا 1 سال در فرآیند پاسکاری بین دفاتر خدمات الکترونیک شهر و دستگاه های مربوطه شهرداری و خارج از شهرداری جهت پاسخ استعلامات گرفتار است.

میثم مظفر با اشاره به حدیث " إنَّ حَوائِجَ النّاسِ اِلَيكُم مِن نِعَمِ اللّه ِ" از حضرت امام حسین(ع) و لزوم خدمت به مردم عنوان کرد: تمام انگیزه و دغدغه ما درشهرداری باید برطرف کردن حوائج و خواسته های مردم و شهروندان باشد.

او در ادامه خاطر نشان ساخت: در شرایطی که شهرداری با کمبود منابع پایدار مواجه است و در سالی که با عنوان مانع زدایی از تولید نامگذاری شده است ما میبینیم که در شهرداری موانع زیادی برای تولید مسکن وجود دارد، مسکن که پیشران صنایع دیگر نیز می تواند باشد. لذا با پیگیری این موضوع در مناطق 22گانه، یک بازنگری در معماری فرآیندهای صدور پروانه ساختمانی انجام شود.

میثم مظفر در ادامه بیان کرد: با مطالعات تخصصی که بنده انجام دادم این امکان وجود دارد که در کوتاه مدت این فرآیند را به 2 هفته تقلیل داد. راه هم این است که در بدو تشکیل پرونده، فرآیند استعلامات متعددی که باید انجام شود از همان ابتدا فعال شود، هم اکنون استعلامات در طول هم تعریف شده اگر این ها در عرض هم و در ابتدای تشکیل پرونده در دفتر خدمات الکترونیک شهر تعریف شوند، بسیار می تواند کمک کند.

او تصریح کرد: ما در نهایت باید بتوانیم صدور پروانه را به صورت آنلاین و برخط داشته باشیم. یعنی هر کسی در مناطق بخواهد ملکی احداث کند باید بتواند قوانین را در یک سیستم GIS بارگذاری شده ببیند و با یک اطلاع اولیه (مجوز اولیه) بتواند شروع عملیات تخریب و مقدمات احداث و فرآیند استعلامات را همزمان طی کند. این تجربه در کشورهای دیگر وجود دارد که صدور پروانه ساخت در کمتر از یک روز به صورت برخط انجام می شود.

مظفر در پایان سخنانش خطاب به محسنی گفت: خواهشمندم معاونت امور مناطق با توجه به نگاه جدی ای که در خدمات رسانی مناسب به شهروندان دارد، این مساله را پیگیری کند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط