1400/06/07-15:13
تشکری هاشمی در واکنش به گزارش فاوای شهرداری تهران:

سیستم طرح ترافیک تهران ناکارآمد شده

سیستم طرح ترافیک تهران ناکارآمد شده

کاهش درآمد سالانه طرح ترافیک تهران از حدود۴۵۰ میلیارد تومان سال ۹۶ به حدود۳۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۹

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در سال پایان سال ۹۶، درآمد حاصل از محل طرح ترافیک حدود۴۵۰ میلیارد تومان بود، اظهار داشت: در سال‌های بعد، درآمد حاصل از طرح ترافیک، رقمی بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان بود، به طوری که آخرین عدد وصولی در سال ۹۹، حدود ۳۰۰ میلیارد تومان است در حالی که قریب به ۲۵۰ میلیارد تومان عدم وصولی در سامانه ثبت شده که نشان‌دهنده عدم کارآیی این سیستم است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران، صبح امروز در هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به گزارش ارائه شده از سوی سازمان فاوای شهرداری تهران گفت: یکی از موضوعات مطروحه، موضوع «طرح ترافیک» بود که با توجه به نارضایتی گسترده در زمان اجرای طرح، متعاقب آن تخلفات گسترده در سطح شهر، عدم هماهنگی با پلیس راهور و خسارات سنگین مالی به شهرداری تهران را شاهد بودیم.

تشکری هاشمی در ادامه با بیان اینکه سامانه هوشمند زمان‌بندی اتوبوس‌ها در گذشته فعالیت داشت و تمامی خدمات اتوبوسرانی بر اساس برنامه زمان‌بندی ارائه می‌شد، گفت: متاسفانه در حال حاضر این سامانه به طور کامل فعالیت نداشته و عملا شاهد نقایص در برنامه زمان‌بندی اتوبوس‌ها در شهر تهران هستیم.

عضو کمیسیون عمران و حمل و‌ نقل شورای اسلامی شهر تهران به خرابی تجهیزات ترافیکی سطح شهر اشاره و اظهار داشت: اکنون بسیاری از تجهیزات الکترونیکی و هوشمند ترافیکی شهر اعم از دوربین‌های نظارت تصویری و وسایل هوشمند ترافیکی یا به سرقت رفته‌اند و یا به دلیل نقص فنی، عملاً بلااستفاده شده‌اند که به عنوان مثال می‌توان به مانیتور ایستگاه‌های اتوبوس، شمارشگر تقاطع‌ها و دیگر المان‌های هوشمند ترافیکی اشاره کرد که وضعیت مطلوبی ندارند.

وی ادامه داد: حدود ۱۷۰۰ کیلومتر  فیبر نوری شرکت کنترل ترافیک، ۴۰۰ کیلومتر فیبر نوری سازمان فاوا و ۸۰۰ کیلومتر فیبر نوری شرکت مترو و جمعاً ۲۹۰۰ کیلومتر فیبر نوری، فرصت بی‌بدیلی در شهرداری تهران بوده که می‌تواند ارزش‌افزوده خوبی برای شهر تهران ایجاد نماید که متاسفانه از ظرفیت موجود فیبر نوری در شهر به خوبی استفاده نشده است.

تشکری هاشمی از اجرای ناقص  پارک حاشیه‌ای هوشمند در یکی از مناطق شهر تهران یاد کرد و گفت: متاسفانه طرح پارک حاشیه‌ای در سایر مناطق تهران به مرحله اجرا نرسید است. وی در مورد تراکتش های بلیت الکترونیک گفت در گزارش مدیرعامل فاوا مطرح شد روزانه یک ميليون تراكنش فروش بليت در سامانه ثبت می‌شود که این عدد با رقم یک و نیم میلیون سفر روزانه ناوگان اتوبوسرانی و مترو همخوانی نداشته و تناقض آمار و اطلاعات در سامانه جای ابهام دارد و سوالی که پیش می‌آید این است که آیا این موضوع ناشی از خرابی سیستم‌هاست؟

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: با توجه به شرایط کرونایی، دورکاری پرسنل و حضور ۷۰ درصدی کارکنان، آیا زیرساخت‌های لازم برای دورکاری و ارائه خدمات به شهروندان فراهم شده است؟

تشکری هاشمی در ادامه تذکرات خود به گزارش ارائه شده از سوی سازمان فاوای شهرداری تهران به حذف نیروهای متخصص، جذب نیروهای جدید و واگذاری‌های متعدد فعالیت‌ها به بخش خصوصی اشاره کرد و یادآور شد: در روزهای پایانی فعالیت شورای پنجم، شاهد استخدام دقیقه نودی در سازمان فاوا بودیم در حالی که دوره فعالیت مدیران پیشین رو به اتمام است اما شاهد فراخوان جذب نیرو از سوی این سازمان هستیم که لازم است در این باره توضیحاتی ارائه شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط