1400/11/23-10:52
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران خبر داد؛

تسهیلات نوسازی بافت فرسوده افزایش یافت

تسهیلات نوسازی بافت فرسوده افزایش یافت

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، تصریح کرد: تسهیلات نوسازی بافت فرسوده شهر تهران به ۴۵۰میلیون تومان افزایش یافت.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، یکی از مشوق‌های اثرگذار در روند نوسازی بافت‌های فرسوده شهری، ارائه تسهیلات مناسب و کافی برای ساخت‌و‌ساز است. در ماه‌های اخیر و با افزایش قیمت مصالح ساختمانی و سایر هزینه‌های ساخت و ساز، افزایش مبلغ تسهیلات بانکی ساخت در دستور کار دولت قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی وزارت راه و شهرسازی (شرکت بازآفرینی شهری ایران)، سقف تسهیلات نوسازی در بافت‌های فرسوده افزایش یافته است، گفت: «به‌دنبال انعقاد قرارداد عاملیت بین وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن و با توجه به رویکرد افزایش نوسازی در بافت‌های فرسوده شهری و ایجاد مشوق‌ها و امتیازات ویژه برای این محدوده‌ها، سقف تسهیلات ساخت در این محدوده‌ها برای شهر تهران به ۴۵۰میلیون تومان به ازای هر واحدی که ساخته می‌شود (۳۰۰میلیون تومان با بهره ۹.۵درصد و ۱۵۰میلیون تومان با بهره ۱۸درصد) افزایش یافت.

کاوه حاجی‌علی‌اکبری افزود: «دوره زمانی پیش‌بینی‌شده برای این تسهیلات (دوره ساخت) حداکثر ۳۶ماه است و پس از این دوره، ۳۰۰میلیون تومان از تسهیلات باید با بانک تسویه شود، اما ۱۵۰میلیون تومان از قابلیت تبدیل به فروش اقساطی برخوردار است. همچنین این تسهیلات به‌صورت مرحله‌ای، در ۴مرحله و متناسب با پیشرفت ساخت طبق جدول زیر پرداخت می‌شود.» متقاضیان می‌توانند برای تشکیل پرونده و انجام فرایند ثبت‌نام به سامانه تسهیلات ویژه بافت فرسوده به سایت facility.udrc.ir/login.php مراجعه کنند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط