1400/11/24-16:24
مدیر عامل شرکت ساماندهی در گفتگو با شبکه خبر تشریح کرد:

جزئیات اجرای طرح جامع ساماندهی دستفروشان در تهران

جزئیات اجرای طرح جامع ساماندهی دستفروشان در تهران

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر از اختصاص ظرفیت بوستان‌ها برای ساماندهی دستفروشان خبر داد و گفت: مقدمات اجرای طرح جامع ساماندهی دستفروشان بنابر تاکید ویژه شهردار تهران از ماه گذشته آغاز شده است.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط‌عمومی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر، قدرت‌اله محمدی در گفتگو با شبکه خبر با بیان این که حفظ کرامت و توجه به معیشت دستفروشان در سامان‌بخشی و انضباط شهری معابر از ویژگی‌های اصلی این طرح است، اظهار کرد: ساماندهی دستفروشان با ثبت نام این افراد در سامانه سامان بازار آغاز می‌شود. این سامانه برای شناسایی جامعه آماری و برنامه ریزی طراحی شده است و تاکنون ۵ هزار دستفروش با ثبت نام در آن جانمایی و ساماندهی شدند.

وی با توصیه به دستفروشان برای ثبت‌ نام در سامانه سامان بازار افزود: ظرفیت‌هایی در قالب روز‌بازارها، بازارچه‌های موقت در شهر برای جانمایی دستفروشان و بساط گستران وجود دارد که می‌توانیم این ظرفیت را افزایش دهیم.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر درباره ظرفیت‌های افزایش فضا برای جانمایی دستفروشان عنوان کرد: در حال حاضر ۴۵ روزبازار وجود دارد که در سال ۱۴۰۱ این تعداد به ۶۰ روزبازاردر مناطق ۲۲گانه خواهد رسید. همچنین با اجازه شهردار تهران برای اولین بار برخی بوستان‌های واجد شرایط برای دستفروشان آماده خواهد شد.

محمدی در پایان با تاکید بر این که شهرداری هیچ هزینه ای برای ساماندهی دستفروشان دریافت نمی‌کند، افزود: شهرداری تهران در مسیر ساماندهی دستفروشان حتی هزینه‌های زیادی متحمل می‌شود اما پیمانکاران هزینه ناچیز ۷هزار و ۵۰۰ تومانی بابت هر متر از دستفروشان دریافت می‌کند که برای ارائه خدمات در بازارها و فضای مورد استفاده هزینه می‌شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط