1400/11/25-13:57

افتتاح اولین خانه مشارکت مردم در سلامت در محله حکیمیه

افتتاح اولین خانه مشارکت مردم در سلامت در محله حکیمیه

همزمان با چهل و سومین بهار انقلاب، مراسم افتتاحیه اولین خانه مشارکت مردم در سلامت با مشارکت مرکز بهداشت شمال تهران در محله حکیمیه برگزار شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۴، در این مراسم دکتر زالی با تبریک اعیاد ماه مبارک رجب از انتخاب منطقه ۴ به عنوان منطقه پایلوت جهت اجرای طرح گسترش خانه های مشارکت مردم در سلامت ابراز خرسندی کرد و ضمن تشکر از تلاشهای شهردار و معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه گفت: منطقه ۴ از لحاظ تراکم بافت و جمعیت یکی از مناطق پرجمعیت تهران است که می توان، شروع اجرای طرح خانه مشارکت در این منطقه را به فال نیک گرفت.

او ایجاد خانه های مشارکت مردم در سلامت را رسیدن به سه هدف عنوان کرد و گفت: هدف از اجرای این طرح آگاهی بخشیدن به سواد سلامت و سواد اجتماعی شهروندان و افزایش مشارکت مردم با توجه به بیانیه مقام معظم رهبری در سیاستهای ابلاغی سلامت، ایجاد همگرایی بین بخشی و افزایش مشارکت جمعی به منظور رسیدن به اهداف حوزه سلامت اجتماعی و توانمند سازی مردم در همه زمینه ها به منظور اثر گذاری ایشان برجنبه های مختلف اجتماعی است.

دکتر زالی طرح خانه مشارکت مردم در سلامت را به یک باشگاه تمرین مدیریتی درون محله ای تشبیه کرد که شهروندان با کارهای بین بخشی می توانند آنرا اداره کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی احصاء پیش نیازهای منطقه را پیش از شکل گیری خانه مشارکت یکی از اقدامات به جا برشمرد و افزود: با این اقدام می توانیم به صورت مسئله محور به سمت اهداف مورد نظر حرکت کنیم.

در ادامه این مراسم، خانه مشارکت مردم در سلامت توسط مادربزرگوار شهید علیرضا شیرچنگ ساکن محله حکیمیه و با حضور مدعوین افتتاح شد و مورد بازدید قرار گرفت.

پیش از افتتاح خانه مشارکت از تلاشهای دکتر تابش ریاست بیمارستان نیکان حکیمیه به دلیل اجرای به موقع و منسجم در واکسیناسیون شهروندان منطقه ۴ تقدیر و تشکر شد.

این مراسم  با حضوردکتر زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و فرمانده ستاد کرونا شهر تهران، دکتر سهرابی معاون بهداشتی دکتر زالی، شهردار ناحیه ۸، مدیر اداره سلامت منطقه، مدیران دانشگاه، گروههای مردمی، نماینده تشکلهای مردمی و پرسنل مرکز بهداشت شمال تهران برگزار شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط