1400/11/28-10:51

تقویت کارگروه‌های محلی برای رفع سدمعبر ضروری است

تقویت کارگروه‌های محلی برای رفع سدمعبر ضروری است

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر بر ضرورت همکاری دستگاه‌های متولی در مقابله با سدمعبر تاکید کرد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر قدرت الله محمدی در دهمین نشست کارگروه تخصصی ساماندهی صنوف، مشاغل و فعالیت های شهری شهرداری های کشور که در شیراز برگزار شد با تاکید بر ضرورت برنامه محور شدن کارگروه اظهار کرد: هر طرح برای رفع مشکلات یک شهر نیازمند مشاوره هایی تخصصی و پرهزینه است، این نشست و استفاده از تجارب شهرداری های مختلف می تواند از این هزینه ها کاسته و به بهبود ساماندهی مشاغل کمک کند بنابراین باید تجارب موفقی که در شهری در زمینه ساماندهی مشاغل به نتیجه می‌‌رسد در کوتاه‌ترین زمان ممکن در سایر شهرها اجرا شود تا هدف تشکیل این کارگروه محقق شود.

وی درباره لزوم ساماندهی صنایع و مشاغل در شهرها تصریح کرد: هرچند وجود صنایع و مشاغل مهم است اما انتظام بخشی به صنوف و مشاغل و جلوگیری از مزاحمت آنها برای شهروندان از اهمیت بالاتری برخوردار است.

مدیرعامل شرکت ساماندهی با بیان اینکه به سد معبر اصناف باید رسیدگی شود افزود: مساله ساماندهی مشاغل و سدمعبر نتیجه عدم همکاری دستگاه‌های متولی است و ما باید با تقویت کارگروه‌های محلی تعامل و همراهی آنان را به کار بگیریم.

وی در ادامه با بیان اینکه تامین معیشت جرم نیست و نباید با دستفروشان رفتار تندی داشت افزود: نباید اجازه دهیم که به این افراد توهین شود اگر قرار بر ساماندهی دستفروشان است باید این امر با احترام به آنان پیش برود. 

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر در پایان خاطرنشان کرد: برای ساماندهی دستفروشان در بخش روزبازارها نیز مشکلات متعددی وجود دارد که راهکار های موثری باید ارائه و امکانات رفاهی مانند سرویس بهداشتی و... برای آن ها فراهم شود. 

در این نشست حمیدرضا موفق مدیر کل حراست و پدافند غیرعامل سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور نیز بیان کرد: مقابله با شیوع کرونا، رسیدگی به معیشت مردم و مبارزه با فساد موضوع برنامه‌ها و فعالیت‌های وزارت کشور است و به آن توجه ویژه ای داریم. 

بنابراین گزارش نشست‌های کارگروه تخصصی ساماندهی صنوف، مشاغل و فعالیت های شهری، شهرداری های کشور در هر فصل به میزبانی یکی از شهرهای عضو برگزاری می شود. شهرهای عضو این کارگروه شامل اصفهان، شیراز، تبریز، مشهد، بیرجند، همدان، زاهدان، کرمانشاه، قزوین، اهواز و رشت هستند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط