1400/12/02-15:33
با حضور مدیر کل سلامت شهرداری تهران؛

نشست شورای سلامت منطقه ۱۸ برگزار شد

نشست شورای سلامت منطقه ۱۸ برگزار شد

در اولین روز از هفته ملی سلامت مردان، نشست شورای سلامت شهرداری منطقه ۱۸ با حضور حمید صاحب مدیرکل سلامت شهرداری تهران، یعقوب هوشیار شهردار منطقه ۱۸ و جمعی از معاونان و شهرداران نواحی و متولیان امور سلامت در منطقه برگزار گردید.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۸؛ مدیرکل سلامت شهرداری تهران در این نشست ضمن بیان دیدگاه شهردار محترم تهران مبنی بر اینکه شهرداری باید متولی حال خوب و سلامت مردم شهر باشد، گفت: ما مسئول رفتارهای پر خطر مردم هستیم چرا که دایره مدیریت شهری در حوزه سلامت شهر و شهروندان را اداره می کنیم.

مجید صاحب در ادامه اضافه کرد: در حوزه سلامت بایستی شهروندان را به نحوی راهنمایی کنیم که هم بخواهند بدانند و هم بتوانند از خودشان مراقبت کنند. وظیفه ما توسعه و گسترش کانون های سلامت در شهر و هدایت مطلوب آن است تا بتوانیم حال خوب را به شهروندان هدیه بدهیم. همچنین باید به قشر سالمندان و افراد کم توان یا ناتوان توجه بیشتری داشته باشد و تلاش کنیم بیشترین بودجه در نقاط نیازمند و کم برخوردار هزینه گردد.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از منطقه ۱۸ به جهت افتتاح بوستان مدافعان سلامت با هدف قدردانی از تلاش های شهدای مدافع سلامت ابراز کرد: وظیفه دیگر ما تکریم و ارج نهادن به تلاش های گروههای جهادی و خیرین در حوزه سلامت است و باید از آنها پشتیبانی و حمایت کنیم تا به اهداف اصلی برسیم و بتوانیم در زمینه خدمات سلامت دسترسی آسانتر و بهتر در اختیار شهروندان قرار دهیم.

گفتنی است در ادامه این نشست یعقوب هوشیار شهردار منطقه ۱۸ ضمن خیر مقدم به حاضرین گفت: حوزه سلامت در شهرداری بسیار مهم است و باید تولید محتوا با رویکرد و منشور سلامت داشته باشیم تا موضوعات و دغدغه های حوزه سلامت را به هدف اصلی نزدیکتر کنیم. همچنین با تعریف مشترک منشور سلامت می توانیم مسیر را تا رسیدن به اهداف، هدفمند پیش ببریم.

هوشیار در بخش دیگر از صحبتهای خود اضافه کرد: همواره در کنار اداره کل سلامت شهرداری تهران هستیم و در راستای تشکیل سامانه سلامت و تامین نیرو در این حوزه با تامام توان خواهیم بود تا بتوانیم مشکلات زمینه ای را در منطقه ۱۸ برطرف نماییم.

وی در ادامه از طرح حمایت از شهروندان فاقد بیمه سلامت خبر داد و گفت: با شناسایی این افراد و استقرار پزشکان متخصص در مساجد محلات، خدمات پزشکی و سلامت برای این قشر از شهروندان منطقه ارائه می شود.

شهردار منطقه ۱۸ در پایان سخنان خود از پیگیریهای مستمر در جهت افتتاح و بهره برداری هر چه سریعتر از بیمارستان کودکان حکیم در منطقه خبر داد.

لازم به ذکر است با توجه به اهمیت سلامت در خانواده و جامعه امروزه و سلامت مردان با اهداف آگاهی بخشی عمومی برای مراقبت از سلامت خود، ارتقای سلامت مردان و خانواده و نیز افزایش امید به زندگی اداره سلامت منطقه ۱۸ با برپایی میز خدمت در زمینه های:
-سنجش وتست فشار خون و گلومتری از مراجعین
-مشاوره تغذیه و اندازه گیری BMI و روان شناسی با بررسی مشکلات سلامت روان
-مشاوره پزشکی بیماریهای قلبی و عروقی و سرطان و بیماری های پروستات در مردان
-مشاوره تخصصی اورولوژی در بازار میوه و تره بار واقع در خیابان معلم کرده است.

شایان ذکر است علاوه بر برگزاری کلاس های آموزشی مرتبط با سلامت مردان در فضاهای مجازی در هر یک از محلات و خانه های سلامت نیز میزهای خدمت با ارائه خدمات روان شناسی و مشاوره پزشکی و برگزاری دو وبینار تخصصی با عناوین بیماریهای شایع در مردان و نقش تغذیه سالم در سلامت مردان از طریق پیج اختصاصی اینستاگرام Shahrdari18-salamat در تاریخ ۵ و ۷ اسفند ماه ساعت ۱۱ صبح برگزار خواهد شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط