1400/12/03-17:11
طی ۱۱ ماه نخست سال توسط اکیپ های ساماندهی انجام شد؛

شناسایی و طعمه گذاری بیش از ۸ هزار کلونی فعال جانوران موذی منطقه ۱۵

شناسایی و طعمه گذاری بیش از ۸ هزار کلونی فعال جانوران موذی منطقه ۱۵

طی ۱۱ ماه نخست سال توسط اکیپ های ساماندهی ۸ هزار و ۷۶۵ منافذ فعال و غیر فعال جانوران موذی در نواحی هفتگانه منطقه ۱۵ شناسایی و طعمه گذاری شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، مهدی استرابی سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه با اعلام این خبر گفت: این تعداد منافذ فعال و غیر فعال موش در این منطقه با مشارکت شهروندان از طریق ثبت پیام در سامانه ۱۳۷ و گشتهای مستمر اکیپهای مبارزه با جانوران موذی اداره ساماندهی شناسایی و طعمه گذاری شد.

او با اشاره به اینکه از ابتدای امسال ۹۲ هزار و ۵۵۰ گرم طعمه و هزار و ۱۹۰ تله چسبی و فلزی در اماکن مخروبه، متروکه، دولتی، آموزشی، بهداشتی، درمانی، نظامی، عمومی، معابر، کانالها و فضای سبز گذاشته شده است، افزود: در این راستا در مجموع ۳۹۵ لاشه موش جمع آوری شد.

استرابی به اقدامات انجام شده در بهسازی محیط اشاره کرد و گفت: ۶۱۵ منفذ با مصالح مقاوم مسدود، ۲ هزار و ۱۴۲ منفذ لانه کوبی و ۵۹۵ مورد نصب دریچه به منظور از بین بردن زیستگاه های جانوران موذی در نواحی هفتگانه انجام شد.

سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه به تشریح دوره های آموزشی مقابله با جانواران موذی پرداخت و گفت: انتشار ۱۶ کلیپ آموزشی در گروه های مجازی محلات، برگزاری ۳ مسابقه با موضوع نقاشی، کتابخوانی و دلنوشته با عنوان «برای شهر من» و برگزاری کارگاه آموزشی چهره به چهره با رعایت پروتکلهای بهداشتی برای دانش آموزان مقاطع دبستان تا متوسطه نوبت اول از جمله این برنامه است.

او در پایان با اشاره به اینکه رها كردن زباله در معابر يا قراردادن آن‌ها در كنار مخازن زباله مي‌تواند منبع غذايي مناسبي برای جانوران موذی باشد از تمامی شهروندان و صنوف خواست با  ايجاد شرايط بهداشتي و عدم تخليه زباله در معابر و كانال ها و قراردادن زباله در نزديک ترين مخزن مخصوص زباله ساعت ۹ شب به شرايط بهداشتي شهر به منظور جلوگيری از معضل افزايش جمعيت موش ها کمک کنند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط