1400/12/15-21:49
در آستانه سال نو در جنوب شرق پایتخت انجام شد؛

چهره جدید منطقه ۱۵ با ساماندهی زمین ها و نقاط بی دفاع شهری

چهره جدید منطقه ۱۵ با ساماندهی زمین ها و نقاط بی دفاع شهری

شهردار منطقه ۱۵ از اجرای طرح ساماندهی زمین ها و نقاط بی دفاع شهری در نواحی هفتگانه منطقه ۱۵ خبر داد و گفت: ۷۱ درصد نقاط شناسایی شده ساماندهی شدند.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، سید مهدی صباغ با اعلام این خبر گفت: در بازدید از محله ها و نیز با توجه به درخواست و تماس های مکرر شهروندان با فوریت ها و سامانه های نظارتی شهرداری تهران مبنی بر ساماندهی نقاط تردد و تجمع معتادین این طرح در دستور کار منطقه قرار گرفت.

او با اشاره به اینکه طرح ساماندهی نقاط بی دفاع شهری از ابتدای اسفند ماه آغاز شد، افزود: این طرح با هدف شناسایی نقاط بی دفاع، پاکسازی و نظافت محیطی، حذف اغتشاشات بصری و ایجاد فضای امن زندگی با اولویت ساماندهی نقاط و محلهای تجمع معتادین متجاهر به اجرا درآمد و تا آخرین زمین شناسایی شده ادامه می یابد.

به گفته شهردار منطقه، ۷۰ نقطه و زمین ناامن در این منطقه شناسایی شده که نیازمند ۱۵۴۰ مترمربع دیوارکشی بوده و تاکنون ۵۰ زمین ساماندهی شده است.

صباغ ادامه داد: ساماندهی نقاط بی دفاع در نواحی یک و دو و محلات اتابک، مینابی، شوش، مظاهری و مطهری در سه محور، تهیه بانک اطلاعات فضای بی دفاع شهری با اولویت تورفتگی ها و لچکی ها و املاک رها شده، کاهش دسترسی عمومی از طریق محصور سازی و دیوار کشی نقاط شناسایی شده و در نهایت نقاشی یا رنگ آمیزی پوششی جداره های احداث شده، پیگیری می شود.

بر پایه این گزارش؛ بهره مندی از ظرفیت های مردمی، شرکت نوسازان و سازمان نوسازی و سایر سازمان ها و ادارات با هدف نگهداشت مناسب نقاط ساماندهی شده در طرح با رویکرد محله سپاری از ظرفیت های همسایگان و مجاورین، معتمدین محلی، شورایاران و... از نقاط قوت این طرح بوده است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط