1400/12/16-14:50
با حضور رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران؛

صد و هفتاد و ششمین شورای پژوهش و نوآوری مناطق ۲۲گانه در منطقه ۱۸ برگزار شد

صد و هفتاد و ششمین شورای پژوهش و نوآوری مناطق ۲۲گانه در منطقه ۱۸ برگزار شد

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران در این نشست، سه رویکرد مهم این مرکز را با توجه سیاست های مدیریت ارشد شهرداری تهران تشریح و احکام رئیس و دبیر شورای پژوهش منطقه ۱۸ را اهدا کرد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۸، جلسه شورای پژوهش و نوآوری مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران به میزبانی منطقه ۱۸، با حضور محمد رئیسی؛ رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران و یعقوب هوشیار شهردار منطقه ۱۸، جمعی از معاونین و مدیران شهری در سالن کنفرانس دفتر شهردار برگزار شد.

در این جلسه، محمد رئیسی ، رئیس مرکز مطالعات و برنامه شهر تهران با بیان اینکه این مرکز به عنوان بازوی فکری و پژوهشی شهرداری تهران سه رویکرد جدید را با توجه به سیاست های مدیریت ارشد شهرداری تهران دنبال می کند گفت: یکی از این رویکردها، رویکرد تمدنی است که در راستای اهداف شهرداری تهران و در قالب توجه به آموزه های آئینی و استفاده از ظرفیت های بومی پیگیری می شود.

محمد رئیسی، همچنین با بیان اینکه این مرکز وظیفه راهبری پروژه های مطالعاتی و راهبردی شهر تهران را عهده دار است و با اشاره به تاکید شهردار تهران بر این حوزه ابراز کرد ما وظیفه داریم کارهای این مرکز را عالمانه، بابرنامه ریزی و همراه با مطالعه پیش ببریم تا هزینه ای مضاعف بر شهر و شهرداری وارد نشود.

رئیس مرکز مطالعات شهرداری تهران در ادامه از سه رویکرد جدید با توجه سیاست های مدیریت ارشد شهرداری تهران خبرداد و گفت: راه اندازی هیات اندیشه ورز و مشارکت نخبگان در مدیریت شهری، در جهت تصمیم سازی و مشورت به شهردار و معاونین شهردار و شهرداران مناطق که متشکل از نخبگان و اساتید هستند از رویکردهای جدید مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران است.

رویکرد تمدنی و پیگیری مبانی آیینی درکارهای پژوهشی در مباحث و موضوعات پژوهشی که فصل اشتراک با ظرفیت های آیینی خودمان دارند و نیز در موضوعات علوم انسانی و یا شبیه به حوزه های اجتماعی، معماری، اقتصادی، فرهنگی، شهرسازی در ظرفیت های آیینی مانند معماری اسلامی، اقتصاد اسلامی و شهرسازی اسلامی نیز از رویکردهای جدید سیاست گذاری در مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهرداری تهران است.

رئیسی همچنین سیاست سوم را کار بست پژوهش ها اعلام کرد و گفت: این سیاست در جهت صرفه جویی در وقت و در جهت جلوگیری از هزینه با تشکیل کمیته کاربست که وظیفه رصد پژوهش های به اتمام رسیده مناطق را دارند، اجرایی شدن پروژه های مناطق را رصد می کند تا ارزیابی عملکرد پژوهش جدی تر بشود و با قرار گرفتن در نظام ارزیابی عملکرد ضمانت اجرایی شدن را داشته باشد تا خروجی این پژوهش خدمت رسانی مضاعف به شهر و شهروندان تهرانی باشد.

یعقوب هوشیار شهردار منطقه ۱۸ در راستای برگزاری نشست شورای پژوهش و نوآوری ارائه مطالب رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران را بسیار مفید خواند و گفت: برای اثر بخشی این ساختار ها باید به دنبال افرادی باشیم که بتوانند بر این اثر بخشی تاثیر گذار باشند. یعقوب هوشیار با اعلام اینکه باید نوع نگاه ما به دور از نگاه موضوعی و موارد تکراری باشد افزود: در واقع باید نگاه آینده نگری داشته باشیم تا در سال های آینده نتیجه مطلوب و قابل قبولی را ارائه دهیم.

شهردار منطقه ۱۸ در ادامه پژوهش را جریان سیال خواند گفت: جریان سیال مطالعات باعث می شود تا بستر این پژوهش بسته نباشد و با پیگیری این جریان سیال در سال های بعد اثربخشی در نظام تصمیم سازی مدیران را خواهیم دید.

در این جلسه ضمن معرفی کمیته پژوهش، نظام نامه پژوهشی ابلاغی شهرداری تهران، ماموریت نظام نامه پژوهشی و اعضای شورای پژوهش و نوآوری، اهداف و وظایف شورای پژوهش و نوآوری مناطق ۲۲گانه اعلام و در نهایت عناوین پروژه های انجام شده منطقه ۱۸ مطرح شد و احکام شهردار منطقه ۱۸ به عنوان رئیس شورای پژوهش و نوآوری منطقه ۱۸ و معاون برنامه ریزی و سرمایه انسانی به عنوان دبیر شورای پژوهش و نوآوری منطقه ۱۸ از سوی رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران اهدا شد.

لازم به ذکر است تاکنون از ۱۷۶ نشست برگزار شده شورای پژوهش مناطق ۲۲گانه ۸ نشست در منطقه ۱۸ برگزار شده و این منطقه دارای ۱۰ پروژه پژوهشی در میان مناطق ۲۲گانه است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط