1400/12/16-15:08
گودرزی در افتتاحیه بخش مجازی و شبکه های اجتماعی سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی‌؛

شبکه‌های اجتماعی فرصتی برای خدمتگزاری بهتر و بیشتر به مردم/ در جامعه دینی همه شئون زندگی مردم برای حاکمان مهم است

شبکه‌های اجتماعی فرصتی برای خدمتگزاری بهتر و بیشتر به مردم/ در جامعه دینی همه شئون زندگی مردم برای حاکمان مهم است

آیین افتتاح بخش مجازی و شبکه های اجتماعی سامانه یکپارچه مدیریت شهری و نظارت همگانی سازمان بازرسی شهرداری تهران برگزار شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی شهرداری تهران، داود گودرزی رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران در این مراسم موضوع سامانه یکپارچه مدیریت شهری و نظارت همگانی را از چند جهت دارای اهمیت دانست و گفت: از یک سو شعار اصلی تیم جدید مدیریت شهری مسأله نوکری و خدمتگزاری بیشتر و ملموس تر برای مردم است و ما این شعار را با همه وجود مطرح می کنیم و آمده‌ایم که خود را وقف مردم کنیم.

وی افزود: از سوی دیگر اساس مدیریت در نظام اسلامی و هدف از تشکیل حکومت در جامعه دینی خدمت به مردم است و حاکمان نیز باید دقت کنند هیچ شأنی بالاتر از این برای خود قائل نباشند که این مبنای معرفتی ما در نظام اسلامی است.

گودرزی ادامه داد: برای نوکری مردم، هم مبنای دینی و هم تجربه چندین ساله انقلاب اسلامی نشان داد مدیرانی که خود را وقف مردم و آسایش آنان کردند از محبوبیت بیشتری برخوردارند و در دلها جای دارند که شهید حاج قاسم سلیمانی از نمونه های بارز آن است؛ اگر از این زاویه به شهروندان و مردم به عنوان ولی نعمتان خود نگاه کنیم همه شئون زندگی آنها برای ما مهم می‌شود.

وی با بیان اینکه بخشی از برنامه امروز از زاویه تحقق  شعار خدمت و نوکری مردم است، تاکید کرد: اگر قرار است مردم پیامی به ما برسانند باید زمان آن کوتاه تر و بازخورد آن سریعتر انجام شود.

رییس سازمان بازرسی شهرداری تهران اضافه کرد: باید از ابزارهای نوین، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی با توجه به فراگیری که در جامعه امروز دارند استفاده کنیم تا مردم بتوانند آسانتر و سریعتر پیام خود را به ما برسانند؛ با این حال درصدی از کار همچنان با تلفن است و باید این زمینه نیز همچون گذشته فراهم باشد ولی بار اصلی را باید در بستر فضای مجازی پیش ببریم.

وی هوشمندسازی و مشارکت مردم برای مدیریت شهر را یکی دیگر از نکات مهم مطرح کرد و افزود: از این زاویه نیز سامانه‌ یکپارچه مدیریت شهری و نظارت همگانی برای ما اهمیت دارد؛ بنابراين شنیدن حرف شهروندان و پاسخگو بودن به آنان را از طریق این سامانه دنبال می‌کنیم.

گودرزی بیان کرد: باید کمپین تبلیغاتی برای اين کار فراهم شود تا مردم از چگونگی روند اجرای این سامانه‌ و استفاده از آن مطلع شوند؛ درخواست شهروندان از دو نوع "خدمات شهری" و "گزارش تخلف و شکایات" است و ما یکپارچه سازی دو سامانه ۱۳۷ و ۱۸۸۸ که درخواست‌ها و شکایات به آنها می‌رسد را مد نظر قرار دادیم.

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران اظهار کرد: مساله اصلی این است که در روح و کالبد شهر تحول ایجاد کنیم و خدمات رسانی بیشتر و بهتری در همه ابعاد زندگی مردم از آلودگی هوا، شهرسازی، پسماند، ترافیک و امور فرهنگی و اجتماعی گرفته تا سفره و مسکن آن ها داشته باشیم؛ زمینه این خدمت فراهم است و لازمه تحول در شهر این است که ما در خودمان تحول ایجاد کنیم.

وی ادامه داد:این حجم از نیروی انسانی و ظرفیت ها و زیرساخت‌ها در شهر تهران ایجاب می کند که خدمات بهتر و شایسته تری به مردم داشته باشیم؛ اینکه شهروندان برای ارتباط با ما چندین دقیقه پشت خط منتظر باشند، تطابقی با ظرفیت‌های ما در شهرداری ندارد.

ناصری مشاور فناوری اطلاعات‌ و ارتباطات ریاست سازمان بازرسی شهرداری تهران نیز به تبیین نحوه ثبت پیام شهروندان در بستر شبکه‌های اجتماعی پرداخت و گفت: شهروندان محترم تهرانی از این پس میتوانند به منظور ثبت و پیگیری درخواست ها(خدماتی، فوریت های شهری) و شکایات، از نشانی tehran137plus@ در بستر شبکه های اجتماعی (اینستاگرام، تلگرام، توییتر، ایتا، آی گپ و…) استفاده نمایند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط