1400/06/11-22:40
تشکری هاشمی با تاکید بر اولویت حفظ سلامت شهروندان در اجرای طرح ترافیک خواستار شد:

محدودیت های جدید ترافیکی تا زمان فراهم شدن امکانات لازم در حمل و نقل عمومی نباید اعمال شود/ ورود ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به چرخه ناوگان عمومى تا پایان سال

محدودیت های جدید ترافیکی تا زمان فراهم شدن امکانات لازم در حمل و نقل عمومی نباید اعمال شود/ ورود ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به چرخه ناوگان عمومى تا پایان سال

مديريت شهرى يكى از نهادهایی است كه بايد با اجرای کامل سیاست‌‌های ستاد ملی مدیریت کرونا و انجام دقیق برنامه‌ريزى‌های مورد نیاز، براى كاهش همه‌گیری و مديريت كرونا به شكل عميق‌ترى، ورود و اقدام كند.

به گزارش شهردارآنلاین؛ رییس کمیسیون حمل و‌ نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با برنامه در انتهای الوند شبکه دو سیما با اعلام اینکه مهم‌ترين دغدغه امروز شهر و شهروندان مسئله كروناست، گفت: مديريت شهرى يكى از نهادهایی است كه بايد با اجرای کامل سیاست‌‌های ستاد ملی مدیریت کرونا و انجام دقیق برنامه‌ريزى‌های مورد نیاز، براى كاهش همه‌گیری و مديريت كرونا به شكل عميق‌ترى، ورود و اقدام كند.

وضعیت نامطلوب حمل و نقل شهری تهران، ناشی از عقب‌ماندگی چند ساله است و به همین جهت، تامین ناوگان به منظور ارائه خدمات بهتر و بیشتر به شهروندان در این بخش، اولویت نخست شورای ششم است.

باید با دو برنامه ضربتی و‌ میان‌مدت، نسبت به تامین ناوگان حمل‌ونقل عمومی از جمله اتوبوس و واگن مترو اقدام شود، بايد تلاشى جهادى صورت گيرد تا ناوگانى كه امروز به دليل نقص فنی و کمبود قطعات در خدمت مردم نيست، مجدداً به چرخه خدمات‌رسانى باز گردد.

مذاکراتی را برای تعمیر ٣٠٠ دستگاه اتوبوس دوکابین که به دلیل نقص فنی متوقف شده‌اند با شرکت واحد اتوبوسرانی آغاز کرده‌ایم، برابر قول معاون محترم حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تا پایان سال، ٢٠٠ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان اضافه خواهد شد.

مديريت هوشمند ناوگان و برنامه‌ريزى برای حداکثر بهره‌ورى از ناوگان موجود را از ديگر اقدامات ضربتى است، می‌توان با برنامه‌ريزى دقيق، مديريت بهینه عرضه و تقاضا را در خطوط، برنامه‌ریزی و اجرا كرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اِعمال تغییرات جدید در اجرای طرح ترافیک گفت: در حال حاضر، زمان اجرای طرح ترافیک از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۶:۰۰ است اما باید به این نکته تاکید کنم که در دوران کرونا، حتماً اولویت ما در شورای شهر و شهرداری تهران، حفظ سلامت و جان شهروندان است.

معتقدم تا زمانی که امکانات لازم را در بخش حمل و‌ نقل عمومی برای استفاده شهروندان فراهم نکرده‌ایم، نباید محدودیت جدیدی در اجرای طرح ترافیک اِعمال کنیم.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط