1400/12/16-15:48
در بازدید رئیس سازمان بهزیستی کشور از مرکز آمار و رصد شهری تهران مطرح شد:

تعامل میان شهرداری و سازمان بهزیستی برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های آماری

تعامل میان شهرداری و سازمان بهزیستی برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های آماری

رئیس سازمان بهزیستی کشور با حضور در مرکز آمار و رصد شهری تهران، ابراز امیدواری کرد که با شکل‌گیری تعامل‌ دوسویه میان شهرداری تهران و سازمان بهزیستی، از ظرفیت‌های آماری برای تصمیم‌گیری‌های کلان به‌ویژه در حوزه مدیریت آسیب‌های اجتماعی استفاده شود.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، پانزدهم اسفندماه، در جلسه‌ای با حضور رضا واحدی‌فر سرپرست سازمان فاوای شهرداری تهران، علی‌محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور و زهرا شمس احسان عضو شورای اسلامی شهر تهران، دستاوردهای مرکز آمار و رصد شهری تهران ارائه شد.

در این جلسه رضا واحدی‌فر سرپرست سازمان فاوای شهرداری تهران، بهره‌برداری از داده‌های مرکز آمار و رصد شهری را نیازمند ارتباط کارشناسان همه نهادهای مرتبط با شهر تهران با این مرکز دانست و گفت: باید برای این حجم بزرگ از داده، هدفمند برنامه‌ریزی کرد و این مهم با ارتباط موثر میان کارشناسان میسر است.

واحدی‌فر با تاکید بر اهمیت شکل‌گیری جامعه هدف برای بررسی آماری گفت: اگر بررسی‌های آماری هدفمند باشد به حتم می‌توان از آن نتایج خوبی به دست آورد  به طوری‌که اخیرا در راستای دستور شهردار تهران مبنی بر جمع‌آوری تمامی معتادان متجاهر از سطح شهر، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران با همکاری سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران وارد عمل شده و اقدام به راه‌اندازی سامانه و اپلیکیشن مددکار شهر کرده است تا امدادرسانی، اسکان، ارائه تسهیلات و خدمات به افراد متکدی، بی‌خانمان، گمشده، در راه‌مانده، فراری و... در سامانسراها و گرم‌خانه‌های شهر تهران به صورت هوشمند میسر شده و چرخه توانمندسازی نیز به درستی مدیریت شود.

علی‌محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز وجود مرکز آمار و رصد شهری تهران را یک فرصت بالقوه در مسیر خدمت به مردم و ایجاد فضای تعامل میان ارکان تصمیم‌گیری در حوزه آسیب‌های اجتماعی دانست و افزود: یکی از دغدغه‌های موجود در حوزه مدیریت آسیب‌ها آن است که در اجرای پروژه‌ها، همسویی استراتژی نداریم و این در‌حالی است که در اختیار داشتن حجم وسیعی از اطلاعات و داده‌های آماری کمک می‌کند رفتار اثرگذار در سیستم را دنبال کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور، تهران را ام‌القرای جهان اسلام دانست و تاکید کرد: هویت شهری تهران مهم است و در این راستا باید شورایی اندیشه‌ورز از کارشناسان شهرداری و سازمان بهزیستی شکل گیرد تا صورت مسئله‌ها به درستی پیدا شده و راه‌ها و ابزارهای صحیح را شناسایی کنیم.

در این جلسه زهرا شمس احسان، عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران نیز خواستار ایجاد داشبوردهای تخصصی در حوزه فرهنگی و اجتماعی مدیریت شهری شد و گفت: داده‌های ثبتی زیادی وجود دارد که دربرگیرنده گروه‌های هدف گسترده‌ای هستند، از این رو امیدواریم در این دوره مدیریت شهری داشبوردهای مدیریتی بر اساس استراتژی‌های موثر ایجاد شوند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط