1400/12/16-16:43
آیینی در همایش راهکارهای تولید و پشتیبانی مسکن:

سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در مسکن‌های غیر ایمن/ به ازای هر ۶ ماه صرفه‌جویی زمانی در صدور پروانه، ۱۰ درصد به ارزش افزوده سرمایه‌گذاران اضافه می‌شود

سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در مسکن‌های غیر ایمن/ به ازای هر ۶ ماه صرفه‌جویی زمانی در صدور پروانه، ۱۰ درصد به ارزش افزوده سرمایه‌گذاران اضافه می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: اکنون کشور با موضوع بد مسکنی مواجه است و ۱ میلیون و ۶۰۶ هزار هکتار بافت «فرسوده میانی» وجود دارد که از این میزان ۷۰ هزار هکتار جزو بافت فرسوده، ۶۰ هزار هکتار بافت ناپایدار و ۳۳ هزار هکتار نیز بافت تاریخی است و بررسی‌ها نشان می‌دهد که ۱۰ میلیون نفر از مردم در این مسکن‌های لرزان زندگی می‌کنند.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از شهر، محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰- در همایش الزامات، راهکارهای تولید، مانع زدایی و پشتیبانی مسکن و ساختمان شهر تهران گفت: واقعیت این است که نهضت ملی مسکن در کشور شروع شده و یک عزم ملی پیرامون آن شکل گرفته است. 

وی افزود: اکنون کشور با موضوع بد مسکنی روبه روست و براساس آمارهای ستاد بازآفرینی شهری ۱ میلیون و ۶۰۶ هزار هکتار بافت "فرسوده میانی" وجود دارد که از این میزان ۷۰ هزار هکتار جزو بافت فرسوده، ۶۰ هزار هکتار بافت ناپایدار و ۳۳ هزار هکتار نیز بافت تاریخی است و بررسی ها نشان می دهد که ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکونی در این بافت ها وجود دارد که ۱۰ میلیون نفر از مردم در این مسکن های لرزان زندگی می کنند.

آیینی بیان کرد: با انجام نوسازی هر پلاک فرسوده ۶/۷ پلاک جدید ایجاد می شود. به عنوان مثال در شهرداری تهران به ازای ۱۰۰ هزار پلاک نوسازی شده ۲/۹  پلاک جدید ایجاد می شود؛ به عبارتی با هر نوسازی هم یک سقف لرزان نوسازی شده و هم واحدهای جدیدی در تهران ایجاد شده است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران یادآور شد: در حال حاضر ۲ میلیون و ۵۷۰ واحد فرسوده در تهران وجود دارد که با نوسازی این واحدهای مسکونی ۵ میلیون واحد جدید به ازای آن ساخته می شود.

وی تاکید کرد: مردمی که مالک این پلاک ها هستند، به تنهایی نمی توانند نوسازی واحد مسکونی خود را انجام دهند و باید انبوه سازان و سرمایه گذاران در کنار مردم قرار گیرند.

آیینی با بیان اینکه نوسازی در بافت فرسوده نیاز به انجام کار فرهنگی دارد، گفت: سرمایه گذاران برای ورود به این حوزه نیاز به بسته های جامع شهرسازی دارند و در حوزه تسهیلات اداری حمایت شوند.

وی در ادامه افزود: بررسی ها نشان می دهد به ازای کوتاه شدن هر ۶ ماه از روند اعطای مجوزها، ۱۰ درصد به ارزش افزوده سرمایه گذاران افزوده می شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط