1400/12/16-20:59
با حضور رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران انجام شد؛

کاشت نخل های کهنسال به یاد شهدا در منطقه ۱۳ همزمان با آغاز جشنواره شهید باکری

کاشت نخل های کهنسال به یاد شهدا در منطقه ۱۳ همزمان با آغاز جشنواره شهید باکری

همزمان با آغاز جشنواره شهید باکری در منطقه ۱۳ و به مناسبت هفته منابع طبیعی، درختان نخل با عمر ۴۰ ساله به روش روت بال با حضور رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران و شهردار منطقه ۱۳ در بوستان سیمرغ کاشته شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳، همزمان با ولادت با سعادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) و روز جانبار  و به مناسبت هفته منابع طبیعی، جشنواره شهید باکری "شهردار شهر عشق" با حضور دکتر مهدی پیر هادی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در منطقه ۱۳ آغاز و تندیس این جشنواره رونمایی شد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اهمیت درختکاری از نظر اسلام، ائمه معصومین و نگاه رهبری گفت: فرهنگسازی درختکاری و حفاظت از آن، در سلامت محیط زیست، پاکی هوا و تندرستی شهروندان تاثیر زیادی داشته و ضامن ارتقای بهداشت روانی و افزایش نشاط و شادابی شهروندان می باشد.

شهردار منطقه ۱۳ نامگذاری جشنواره شهردار شهر عشق را براساس، ویژگی های اخلاقی شهید باکری و فداکاری های نمونه شاخص و اسوه ای از خانواده خدوم شهرداری ایران برشمرد و افزود: با توجه به اهمیت نکوداشت قهرمانان و اسوه های فداکاری و ایثار، برگزاری جشنواره و این آیین ها موجب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می شود.

او با بیان اینکه این جشنواره ۱۶ اسفند ماه مقارن با ولادت با سعادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) و روز جانبار در مقبره الشهدای گمنام بوستان سیمرغ آغاز و تا ۲۵ اسفند ماه همزمان با شهادت سردار مهدی باکری ادامه می یابد ادامه داد: این جشنواره به مدت ده روز در قالب یادواره شهدای گمنام، شهر تهران و افتخار محلات با شعار آزادگی، ولایتمداری و شجاعت، اخلاص و عبادت، پاک دستی و حسن خلق برگزار و در مدت زمان مذکور، طرح ها و خدمات مختلفی با همکاری همه معاونت های اجرایی، روابط عمومی، حوزه بسیج منطقه و نواحی چهارگانه ارائه می شود.

شهردار منطقه ادامه داد: در نخستین روز برگزاری این جشنواره در منطقه ۱۳، ۴ درخت نخل با عمر چهل سال به یاد شهید مهدی باکری، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و دو شهید گمنام آرام گرفته از طریق روت بال در بوستان سیمرغ کاشته شده است.

او در خصوص روش روت بال توضیح داد: روت بال، روش نوینی است که بدون آسیب رسیدن به تنه و ریشه ،درخت به همراه ریشه و خاک از محل پرورش به محل کاشت منتقل می شود.

پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران توسط مارش نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، رونمایی از تندیس جشنواره، شروع دیوارنگاری از شهدای ۸ سال دفاع مقدس، کاشت گل شاخص در اطراف مقبره شهدای گمنام، نصب آبخوری ویژه معلولین، برپایی غرفه های خاطره نویسی از شهدا، نقاشی کودکان، آموزش های زیست محیطی و... از دیگر اقدامات اجرایی در نخستین روز جشنواره شهید باکری بود که با محوریت معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۳ به اجرا درآمد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط