1400/12/17-16:44

کاشت ۵۰۰۰ نهال مثمر و غیرمثمر در منطقه ۱۵ در هفته درختکاری

کاشت ۵۰۰۰ نهال مثمر و غیرمثمر در منطقه ۱۵ در هفته درختکاری

۵ هزار نهال مثمر و غیر مثمر همزمان با هفته منابع طبیعی و درختکاری در منطقه ۱۵ توسط شهروندان غرس می شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵؛ سیدمهدی صباغ شهردار منطقه در آیین درختکاری ۱۰۰ نهال به نام ۱۰۰ شهید منطقه ۱۵ با اعلام این خبر گفت: از این تعداد ۱۵۰۰ نهال میوه و مثمر و ۳۵۰۰ نهال غیرمثمر است که با اعلام شهروندان از طریق سامانه ۱۳۷ در این هفته تحویل و در فصای سبز محل سکونت شهروندان کاشته شد.

او در ادامه با اشاره به اینکه سرانه فضای سبز در منطقه نزدیک به ۳۱ مترمربع برای هرنفر است و منطقه از فضای سبز بالایی برخوردار است، گفت: به جهت وجود بافت فرسوده و محدوده شهری این سرانه در منطقه احساس نمی‌شود و به همین دلیل برنامه ویژه ای برای تقویت فضای سبز منطقه، امکانات رفاهی و خدمات مناسب مجموعه ها در سال آینده پیش بینی کرده ایم.

شهردار منطقه با اشاره به اینکه منطقه ۱۵ پتانسیل توسعه فضای سبز را دارد اما ما به دنبال افزایش کیفیت بوستان‌ها هستیم، اظهار کرد: دو کار مهم در سال آینده در دستور کار خواهیم داشت، یکی آبادسازی و توسعه خدمات زیرساخت و امکانات رفاهی در حریم و تفرجگاه مسگرآباد که بودجه مناسبی هم در شورای شهر برای آن تصویب شده و دیگری ارتقاء کیفیت مجموعه بوستان آزادگان با اجرای طرح دهکده تفریحی و اردویی و حضور سرمایه گذاران است.

سیدمهدی صباغ با اشاره به وجود ۱۳۵ بوستان شهری با کیفیت در منطقه اظهار کرد: ایران اسلامی آباد نخواهد شد مگر اینکه نسل جدید انقلاب مسئولیت خود را بپذیرند و آموزش‌های لازم برای نگهداری فضای سبز و محیط زیست به آنها داده شود.

برپایه این گزارش؛ گرامیداشت هفته منابع طبیعی و درختکاری با کاشت ۱۰۰ نهال به نام ۱۰۰ شهید منطقه در بوستان بزرگ آزادگان با حضور شهردار منطقه و معاونین اجرایی، رییس بنیاد شهید، سرکلانتر ششم، دبیران شورایاری و جمعی از خانواده معظم شهدا و جانبازان و شهرداران مدرسه در بوستان آزادگان برگزار و با اهدای گلدان از خانواده های معظم شهید قدردانی شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط