1400/12/18-12:03
در منطقه ۱۴ انجام شد؛

از افتتاح بوستان ایثار تا کاشت نهال بنام شهدای سلامت و مدافع حرم

از افتتاح بوستان ایثار تا کاشت نهال بنام شهدای سلامت و مدافع حرم

بوستان ایثار با کاشت ۱۵۵ اصله نهال به نام و یاد شهدای مدافع حرم و سلامت در دارالمومنین تهران به بهره برداری رسید.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۴، همزمان با اعياد شعبانيه و به مناسبت هفته منابع طبیعی و طی مراسمي با عنوان «لبخند طبيعت» بوستان ایثار در زمینی به مساحت ۶۳۵۰ مترمربع در این منطقه به بهره برداری رسید.

در این مراسم که با حضور مسئولان لشگری و کشوری، اعضای شورای اسلامی شهر تهران، مدیران ارشد شهری شهرداری تهران، فرماندهان بسيج شهيد محلاتی، بنیاد شهید، شهردار منطقه ۱۴، مسئولان بیمارستان مطهری، هنرمندان، معتمدان مردمی، شهرداران مدارس و جمعی از خانواده شهدا برگزار شد.

به نيت مدافعين سلامت و امنيت، گونه های مختلف گیاهی برای نخستین بار کاشته شد.

سالاری پور شهردار منطقه ۱۴ با اشاره به افتخار خدمت به مردم شهید پرور و متدین دارالمومنین، از برنامه ریزی برای افزایش سرانه های سبز منطقه، بهبود سیمای شهری، کاهش آلودگی هوا و جلب رضایتمندی شهروندان خبر داد. 

وی افزود: برای این منظور فاز دوم این بوستان در ابتدای سال آینده که شامل فضای بازی و مجهز به تجهیزات ورزشی خواهد بود، اجرایی می شود.
 
بهره برداری از مخزن آب به منظور تامین آبرسانی، کاشت گیاه و روشنایی بوستان از دیگر موارد بود که به گفته شهردار در سال جدید به انجام می رسد. 

تجلیل از خانواده شهیدان مدافع حرم، سلامت و جانبازان از بخش های ویژه ای بود که به همین مناسبت در این بوستان انجام شد.  

شهردار منطقه ۱۴ کاشت نهال به نام سروقامتان مدافع حرم را ارج نهاد و گفت: تکریم ارزش مجاهدات رزمندگان مدافع حرم کمتراز رزمندگان دفاع مقدس نبوده و نیست چرا که هدف همه رزمندگان و شهدا دفاع از ارزش های والای انسانی و اسلامی بوده است تکریم خانواده معظم شهدای این عرصه، امری ضروری است. 

وی در ادامه با بیان اینکه مدافعان سلامت، مدافعان انسانیت هستند، گفت: تلاش‌های بی‌دریغ پزشکان، پرستاران و کادر درمانی در ایام همه‌گیری کرونا، تکرار جلوه‌های ایثار و فداکاری است که سالیان قبل در دوران ۸ سال دفاع مقدس دیده‌ایم.

در حاشیه این مراسم آیین غرس درخت توسط شهرداران مدارس همچنین برپایی غرفه آموزشی مدیریت پسماند ها و نحوه تهیه خشکاله از پسماند تر در راستای آموزش کودکان همراه با توزیع کتابچه های آموزشی برگزار شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط