1400/12/18-12:13

افتتاح خانه محیط زیست در محله عباس آباد منطقه ۷

افتتاح خانه محیط زیست در محله عباس آباد منطقه ۷

شهردار منطقه ۷ از افتتاح خانه محیط زیست به یاد زنده یاد نرگس مجتهد نجفی یکی از نخبگان محیط زیست در محله عباس آباد خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۷، نصراله آبادیان با اعلام این مطلب افزود: خانه های محیط زیست با هدف توانمندسازی و جلب مشارکت حداکثری شهروندان و تحقق اهداف محیط زیستی در محلات سطح منطقه فعالیت می کنند.

به گفته وی ایجاد خانه محیط زیست در سرای محلات، می تواند با ارائه برنامه های فرهنگی و اجتماعی در این مرکز، موجبات رشد و ارتقای فرهنگ حفاظت از محیط زیست به صورت محله ای و فرا محله ای و انتقال آن به گروه های مختلف اجتماعی شود.

شهردار منطقه ۷ در ادامه تصریح کرد: نظر به اهمیت مشارکت مردمی و استفاده از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های محلات و فعالان کانون های محیط زیست، خانه محیط زیست در سرای محله عباس آباد با اهداء حکم مسئول و امضاء منشور  توسط فعالان محیط زیستی افتتاح شد.

گفتنی است این افتتاحیه با هدف گرامیداشت زنده یاد نرگس مجتهد نجفی یکی از نخبگان محیط زیست و با حضور رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس، نماینده بروجرد، مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، شهردار و جمعی از مدیران منطقه ۷ به مناسبت هفته منابع طبیعی صورت پذیرفت.

لازم به ذکر است مرحوم «نرگس مجتهد نجفی» فارغ‌التحصیل سطح ۴ مقطع دکتری جامعةالزهرای قم، صاحب ایده باغ مزرعه قرآنی و کاشت گیاهان مثمر و بومی به جای گیاهان غیرمثمر، بانی راه‌اندازی مؤسسه «ثقلین راه زندگی» در قم، نویسنده، محقق و حافظ قرآن کریم بود.

براساس این گزارش در ادامه مراسم افتتاح خانه محیط زیست آئین غرس نهال به یاد زنده یاد نرگس مجتهد نجفی با حضور مدیران شهری در بوستان شهید نیاکی انجام شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط