1400/12/22-14:37
در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

توضیحات عجیب چمران درباره سفر زاکانی به تاجیکستان

توضیحات عجیب چمران درباره سفر زاکانی به تاجیکستان

رئیس شورای شهر تهران در خصوص سفر شهردار تهران به تاجیکستان نیز گفت: در این باره نامه ای نوشته بودند که اجازه بگیرند ما دیشب این نامه را پیدا کردیم اما سیستم خراب شده بود و این نامه نیامده بود و دیروز نامه را دستی آوردند و دیگر فایده نداشت.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در پایان پنجاه و سومین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز لایحه یک فوریتی در ارتباط با معرفی تعدادی از ذیحسابان و قائم مقامان ذیحسابان داشتیم که یک فوریت آن رأی آورد و این لایحه بعدا در صحن شورا بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه در ارتباط با پیشنهادها و نکاتی که فرمانداری تهران در مورد بودجه شورای شهر تهران اعلام کرده بود ۴ مورد را بررسی کردیم تصریح کرد: پیشنهاداتی که داده بودند بیشتر عبارتی بود و مورد قبول واقع شد. این اصلاحات صورت می‌گیرد و امروز به فرمانداری ارسال می‌کنیم که تکلیف شهرداری روشن بشود البته تکلیف روشن است و بودجه تصویب شده است و مشکلی در این باره نداریم. ما هفته گذشته در فرمانداری یک جلسه داشتیم و آخرین بررسی‌ها صورت گرفت و مغایرتی وجود نداشت و این موضوع هم اعلام شد.

چمران گفت: موضوع دیگر پیشنهاد معاونت توسعه سرمایه نیروی انسانی شهرداری در ارتباط با اصلاح ساختار و ایجاد یک ساختار جدید بود. سازمان فناوری پیشنهاد شد که زیر نظر مستقیم شهردار قرار بگیرد و یک سازمان دیگری به نام سازمان فناوری‌های نو بوجود بیاید و آن هم زیر نظر شهردار باشد که در پایان با رأی‌گیری، قرار شد این دو مورد مراعا بماند. شهردار باید توضیح بدهد که منظورشان از ایجاد سازمان فناوری‌ها نو چیست؟

وی افزود: بحث ابهام قانونی هم مطرح بود که آیا این موضوع باید توسط سازمان امور استخدامی تأیید شود یا شورای شهر؟ طبق روال قانونی باید اول شورای شهر این موضوع را تصویب بکند و بعد به سازمان امور اداری و استخدامی کشور جهت اجازه و بررسی برود.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بحث امور زنان هم در شورا مطرح شد گفت: پیشنهاد شده بود که موضوع امور زنان از معاونت اجتماعی جدا شود و به عنوان یک اداره کل زیر نظر شهردار قرار بگیرد که در شورا مخالفت با این موضوع اعلام شد. ما قبلا این تجربه را داشتیم و آن را جدا کردیم. اگر امور زنان نظر معاونت باشد شورا معتقد بود که موفق‌تر می‌شود تا اینکه مستقیما زیر نظر شهردار قرار بگیرد. اگر زیر نظر شهردار باشد از نظر اجرایی ایجاد اشکال می‌کند و ما قبلا این اشکالات را دیده بودیم.

چمران افزود: در خصوص موضوع ایثارگران نیز از ابتدا که ایثارگران تشکیل شد زیر نظر شهردار بود و حالا پیشنهاد شد که اداره کلی در این باره تشکیل و زیر نظر شهردار باشد و به صورت منفک فعالیت کند. شورا با یان موضوع موافقت کرد که به صورت اداره کل زیر نظر شهردار مستقیما کارش را ادامه بدهد.

وی ادامه داد: بحث شفاف‌سازی شهرداری هم تذکری بود که دوستان دادند. شفافیت باید شروع به کار بکند قبلا به درستی کار نکرده و امیدواریم به درستی کار کند. تذکر دوستان بود و به شهردار منتقل می‌کنیم که انشاءالله این شفافیت بتواند به خوبی کار بکند.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص سفر شهردار تهران به تاجیکستان نیز گفت: در این باره نامه ای نوشته بودند که اجازه بگیرند ما دیشب این نامه را پیدا کردیم اما سیستم خراب شده بود و این نامه نیامده بود و  دیروز نامه را دستی آوردند و دیگر فایده نداشت. نامه دیر رسیده اما به صورت شفاهی این موضوع را مطرح کردند. دوستان از این سفر اطلاع داشتند اما این اطلاع رسمی نبوده. هر شهرداری در هر جای کشور بخواهد به هر جایی سفر بکند باید طبق قانون با اطلاع و موافقت شورا این سفر صورت بگیرد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط