1400/12/23-15:14

اقدامات ویژه خدمات شهری منطقه ۵ در طرح استقبال از بهار

اقدامات ویژه خدمات شهری منطقه ۵ در طرح استقبال از بهار

طرح های ویژه خدمات شهری در آستانه نوروز ۱۴۰۱ در منطقه امید و زندگی اجرایی شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی منطقه ۵، مرتضی مرادی معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۵ نیز با اشاره به اجرای برنامه های ویژه در طرح استقبال از بهار گفت: در آستانه فرا رسیدن عید نوروز، در طرح استقبال از بهار ۱۴۰۱، معاونت خدمات شهری منطقه ۵ با اقدامات ویژه و در راستای جلب رضایت شهروندان، اقدام به اجرای طرح های ویژه برای بهاری شدن حال و هوای منطقه امید و زندگی کرده است.

او افزود: مبلمان پارک‌های شهری یکی از مهم‌ترین بخش‌های پارک‌ها و فضاهای باز به شمار می رود که رفاه، امنیت و زیبایی فضا را تحقق می‌بخشند. با توجه به نیازسنجی صورت گرفته توسط اداره فضای سبز منطقه، علاوه بر مرمت و بازسازی سقف و کف آلاچیق‌های موجود، حدود ۲۶ دستگاه آلاچیق جدید در بوستان‌های سطح منطقه نصب و جانمایی شده است.

مرادی با اشاره به نقش و اهمیت نور پردازی در زیبایی و شاداب سازی فضای شهری، گفت: به منظور زیباسازی منظر شهری و ایجاد فضایی با نشاط، طرح نورپردازی و اجرای تونل نوری در دستور کار قرار گرفت.

معاون خدمات شهری منطقه ۵ به اجرای تونل نوری در بوستان جوانمردان، میدان صادقیه و زیرگذر بزرگراه جناح اشاره کرد و اظهار داشت: این تونل های نوری شامل ۳۰۰ متر طول با ۱۲ هزار و دویست عدد ال ای دی و قابلیت رقص نوری است. نورپردازی یکی از اهداف عمده در طراحی فضاهای شهری است و همزمان با اجرای طرح استقبال از بهار تلاش می‌شود تا بتوانیم با اجرای طرح‌های متنوع نورپردازی فضای شهر را شاداب‌تر کنیم.

وی ادامه داد: با هدف زیباسازی جداره های شهری و القاء نشاط بصری در سیما و منظر معابر، رنگ آمیزی و طراحی و اجرای دیوار نگاره در سطح منطقه ۵ در حال اجرا است. در این طرح چندین دیوار به متراژ کلی ۳۸۰۰ مترمربع با زیرسازی و رنگ آمیزی، مورد اجرای دیوارنگاره با طرح های زیبای گل و طبیعت قرار گرفت.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه در پایان گفت: با شروع  فصل خانه تکانی و افزایش ثبت پیام های مردمی در سامانه ۱۳۷ مبنی بر جمع آوری  پسماندهای خشک و به منظور خدمات رسانی مطلوب به شهروندان اجرای طرح «نهضت جمع آوری پسماند» به صورت جدی اجرا می‌شود .در این راستا خودروهایی برای خدمت رسانی به شهروندان هر ناحیه در نظر گرفته شده که پس از ثبت پیام شهروندی در سامانه ۱۳۷ و ارائه نشانی دقیق پستی منزل، خودروها با همراهی کارشناسان آمار و اطلاع رسانی اداره مدیریت پسماند به محل مورد نظر می روند و پسماندهای خشک خانگی از جمله آهن آلات، کاغذ و کارتن و پلاستیک و... را از شهروندان تحویل می گیرند و ازابتدای شروع طرح تاکنون بیش از ۳۰۰ پیام در سامانه ۱۳۷ با موضوع جمع آوری پسماند خشک ثبت شده است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط