1400/12/25-12:34

افتتاحیه اولین هایپر پسماند گلماند در شمال شرق پایتخت

افتتاحیه اولین هایپر پسماند گلماند در شمال شرق پایتخت

محمدرضا پوریافر شهردار منطقه ۴ گفت: برای اولین بار در این منطقه هایپرپسماند گلماند افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۴، "محمدرضا پوریافر" با اعلام این خبر گفت: امروزه بخش بالایی از پسماندهای تولیدی شهروندان را پسماندهای خشک تشکیل می‌دهد که با توجه به پیامدهای منفی زیست‌محیطی آن، تلاش مدیریت شهری این است که تفکیک از مبدأ پسماندها را جدی تر دنبال کند.

او ادامه داد: در این راستا با هدف تسریع در فرایند بازیافت و افزایش تفکیک پسماندهای بهداشتی اجرای این نوع اقدامات از جمله طرح کاپ(کاهش پسماند) و راه‌اندازی هایپر پسماندها از اهمیت بالایی برخوردار است، اما نیاز است که تبلیغات لازم برای اطلاع‌رسانی گسترده توسط شورایاران و معتمدان محله در گروه‌های مجازی انجام شود و همه گروه‌های شغلی و مراکز آموزشی در جریان آنها قرار گیرند.

شهردار منطقه ۴ گفت: در این هایپر پسماند گلماند که برای اولین بار در این منطقه احداث شده، شهروندان می توانند در قبال تحویل پسماندهای خشک خود گل و گیاه و خواربار مورد نیاز خود را دریافت کنند.

پوریافر افزود: در این هایپر که در بوستان بهارک واقع است، شهروندان می توانند ارزش ریالی اقلام دورریختنی‌های خود را از جمله اقلام پلاستیکی، شیشه‌ای، الکترونیکی، فلزی و... براساس قیمت‌های مصوب سازمان پسماند شهر تهران مشخص شده با اقلامی که در این هایپر وجود دارند جابه جا کنند.

شهردار منطقه ۴ اظهار امیدواری کرد و گفت: امید داریم با چنین عملکردهایی بتوانیم شهری عاری از آلودگی های زیست محیطی را شاهد باشیم.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط