1400/12/25-20:49

رنگ و بوی بهار در منطقه امید و زندگی

رنگ و بوی بهار در منطقه امید و زندگی

منطقه امید و زندگی در آستانه فرارسیدن نوروز باستانی، رنگ و بوی بهاری گرفت.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، معاونت های مختلف منطقه در آستانه پایان قرن، گزارشی از اقدامات انجام شده معاونت متبوع خود در سال جاری و اقدامات پیشرو در استقبال از بهار ۱۴۰۱، ارائه کردند.

در همین راستا، ابراهیم معصومی معاون برنامه ریزی و سرمایه انسانی، با اشاره به پیشرفت پروژه ها در سطح منطقه تا پایان سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: خوشبختانه در نسبت تامین اعتبار، رتبه اول را با ۹۸.۴۳% کسب کردیم. همچنین در پیشرفت ریالی پروژه ها با ۸۳.۰۳%، باز هم رتبه نخست، در پیشرفت ریالی قطعی با ۵۳.۳۴% رتبه پنجم و در پیشرفت فیزیکی پروژه ها با ۷۳.۶۶% رتبه هفتم را کسب کردیم.

از سوی دیگر مژگان محرمی سرپرست معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری منطقه ۵ از مقام دوم درآمد منطقه در پهنه الف خبر داد.

روح الله حدادی سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ۵ نیز با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط این معاونت در طرح استقبال از بهار اظهار داشت: برگزاری جشن اعیاد شعبانیه در سطح محلات، برپایی موکب و استیج به مناسبت ولادت حضرت ولیعصر(عج)، ارائه خدمات رایگان فرهنگی، کارآفرینی و ورزشی به مناسبت روز احسان و نیکوکاری از جمله این برنامه هاست.

حدادی به برپایی کاروان های مختلف به مناسبت استقبال از نوروز خبر داد و افزود: غبارروبی مزار شهدای سطح محلات منطقه، برپایی غرفه های صنایع دستی در بازارچه نوروز ایرانی، نمایشگاه سفره هفت سین، مراسم استقبال از بهار در گرمخانه های منطقه، ارائه بسته های حمایتی بین نیازمندان سطح منطقه و نمایشگاه زنان کارآفرین از دیگر برنامه های این معاونت در استقبال از بهار به شمار می رود.

از سوی دیگر مرتضی مرادی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۵ نیز در مورد طرح های استقبال از بهار این معاونت گفت: مرمت و بازسازی سقف و کف آلاچیق‌های معیوب، نصب و جانمایی ۲۶ دستگاه آلاچیق در سطح بوستان های منطقه، اجرای تونل نوری در بوستان جوانمردان، میدان صادقیه و زیرگذر بزرگراه جناح با ۳۰۰ مترطول و ۱۲ هزار و ۲۰۰ عدد ال ای دی از جمله برنامه های اجرایی این معاونت است.

مرادی با بیان اینکه ۳۸۰۰ مترمربع دیوار نگاره رنگ آمیزی و طراحی شده است، اذعان داشت: نصب ۵۴ پایه برج نوری، نصب ۵۰ عدد تخم مرغ نوروزی، رنگ آمیزی، ایمن سازی، شستشو، تعمیر و نوسازی ۱۰ غرفه بازیافت در طرح استقبال از بهار اجرایی شد.

او به برنامه های ویژه درختکاری اشاره کرده و افزود: اجرای فرش گل در حاشیه بزرگراه ها و معابر اصلی به طول ۸۰۰۰ مترمربع، توزیع ۲۴۰۰ اصله نهال و اجرای طرح فراگیر کاشت نهال در هفته منابع طبیعی، کاشت ۳۰۰۰ اصله نهال در منازل شهروندان، کاشت ۵۰۰ اصله نهال با مشارکت معاونت محترم تبلیغات قوه قضاییه و کاشت ۳۰۰ اصله نهال در بوستان های سطح منطقه در این مدت صورت گرفت.

مرادی به مبادله پسماند خشک با اقلام مرتبط با نوروز در ۲۶۸ غرفه بازیافت اشاره کرد و افزود: ۳۲ کیوسک مطبوعاتی شستشو و ۳۵ کیوسک در طرح استقبال از بهار رفع سد معبر شد.

مهدی نوروزی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری منطقه ۵ نیز با بیان اینکه این معاونت اقدامات ویژه ای در طرح استقبال از بهار صورت داده است، تاکید کرد: در یک ماه اخیر ۲۰ نقطه تصادف خیز منطقه ایمن سازی و ۴۰۰ تابلوی راهنمایی مسیر ایستگاه اتوبوس و تاکسی نوسازی شد.

نوروزی به فعالسازی ۱۱ خانه دوچرخه در منطقه اشاره کرد و افزود: تقویت خط کن - صادقیه با ادغام خط کن - صادقیه و شهران - صادقیه، مطالعه و اجرای فاز یک اصلاح وضعیت ترافیکی شبکه معابر کن و اصلاح هندسی زیتون – فرهنگیان؛ اجرای میدان و ۵۳۵ مترطول رفیوژ میانی در طرح استقبال از بهار ۱۴۰۱ صورت گرفته است.

همچنین محمدباقر اسدی معاون فنی و عمران شهرداری منطقه ۵ نیز با تشریح برخی از اقدامات صورت گرفته در آستانه بهار گفت: در مدت اخیر لکه گیری آسفالت به میزان ۹۰۰ مترمربع، ۹۵ مترمربع بازسازی آسفالت های معابر بافت فرسوده، ۵۲۵ مترطول مرمت نوار حفاری معابر آسفالتی، ۲۱ عملیات نصب و همسطح سازی دریچه ها،۳۴۰ مترمربع بهسازی و مرمت پیاده رو، ۱۰۰ مترطول بهسازی و مرمت انهار و ۱۹۰ مترطول بهسازی و مرمت جداول در طرح استقبال از نوروز عملیاتی شد.

محمد باقر فرهند سرپرست اداره روابط عمومی شهرداری منطقه ۵ نیز به شناسایی نقاط گردشگری منطقه تاکید کردو گفت: در این راستا کتابچه معرفی جاذبه های گردشگری منطقه ۵ منتشر شد که به صورت الکترونیکی نیز در اختیار شهروندان قرار می گیرد. همچنین این جاذبه های گردشگری در فضای مجازی در قالب استوری اینستاگرامی در دسترس است که شهروندان می توانند با استفاده از کد QR یا کلیک روی لینک در نظر گرفته شده به صورت دقیق به این محل ها دسترسی داشته باشند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط