1400/12/25-22:01
علی احمدی در مراسم اختتامیه جشنواره شهید باکری خبر داد:

افزایش سرانه فضای سبز محلات منطقه ۱۳ در سال ۱۴۰۱

افزایش سرانه فضای سبز محلات منطقه ۱۳ در سال ۱۴۰۱

در مراسم اختتامیه جشنواره شهید باکری از اتخاذ سازوکاری برای افزایش سرانه فضای سبز محلات منطقه در سال ۱۴۰۱ خبرداد و افزود: طرح ها و برنامه های متفاوتی در سال جدید در منطقه ۱۳ پیش بینی شده و افق خوبی پیش روی این منطقه قرار دارد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳، همزمان با ۲۵ اسفند ماه، روز شهردار، مراسم اختتامیه جشنواره شهید باکری با حضور مهدی بابائی عضو ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران و نائب رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری این شورا، حجت الاسلام و المسلمین آقامیری نائب رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران، محمد هادی علی احمدی شهردار منطقه، معاونان و مدیران در محل سالن آمفی تئاتر مجتمع کوثر برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، محمد هادی علی احمدی، شهردار منطقه ۱۳ در ابتدای این مراسم  با اشاره به برگزاری اولین جشنواره شهید باکری در منطقه با محوریت روز درختکاری به مدت ده روز گفت: با طراحی و برگزاری این جشنواره سعی کردیم کار متفاوت و جدیدی را در این دوره مدیریت شهری رقم بزنیم تا برای شهروندان نیز در آستانه فصل بهار این اقدامات ملموس باشد.

او با بیان اینکه، مراسم روز درختکاری در منطقه ۱۳ تنها به یک برنامه و فعالیت خاص محدوده نشد و طی ده روز و به یاد شهدا در نقاط مختلف منطقه، نهال کاشته شد افزود: در کنار کاشت نهال برای کمک به حفظ و توسعه محیط زیست، با این اقدام که به یاد شهدای هشت سال دفاع مقدس، آتشنشان، سلامت و گمنام صورت گرفت، تلاش کردیم تا مروج فرهنگ ایثار و شهادت باشیم.

شهردار منطقه ۱۳ با اشاره به خصائص و ویژگی های اخلاقی شهید باکری به عنوان نمونه تمام عیار بنده صالح و وارسته پروردگار اظهار داشت: با نامگذاری جشنواره درختکاری به نام شهید مهدی باکری، سعی کردیم به نوعی شهروندان به ویژه نسل جوان را با این شهید بزرگوار آشنا کرده تا در مورد ایشان بیشتر فکر و مطالعه کنند و این امر، هدف نهایی ما از برگزاری این جشنواره بود.

علی احمدی با بیان اینکه حدود ۵ ماه است توفیق خدمت به شهروندان در این منطقه را داشتم ادامه داد: منطقه ۱۳ در سال جدید چشم انداز روشن و امید بخشی دارد و طرح ها و فعالیت های خوب و متفاوتی در این منطقه اجرایی می شود.

او اضافه کرد: با توجه به کمبود سرانه فضای سبز در برخی از محلات، سازوکاری فراهم کردیم تا بوستان های جدید در محلات مورد نیاز افتتاح شود.

شهردارمنطقه ۱۳، نظافت و نگهداشت شهر را یکی از وظایف اصلی شهرداری برشمرد و یادآور شد: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، با فعالیت کارگران زحمتکش و نظارت مدیران، خدمات مختلف و با کیفیتی ارائه می شود و در این راستا ، منطقه توانست، امتیاز خوبی را  در شهر تهران کسب کند.

در این جشنواره، مهدی بابائی، عضو شورای اسلامی شهر تهران ضمن خداقوت به شهردار و دست اندرکاران جشنواره شهید باکری، خواستار استمرار اقدامات این چنینی در سطح محلات شد و افزود: شورای شهر تهران به سطوح محله ای در شهر توجه و تاکید داشته و برای ساماندهی عادلانه تر خدمات تلاش می کند. از این رو سیاستگذاری ها بر اجرای پروژه های کوچک مقیاس و تعیین تکلیف پروژه ها معطوف شده است.

او اظهار داشت: یکی از دغدغه های اصلی ما در بودجه ریزی توسعه حمل و نقل عمومی به منظور کاهش آلودگی هواست تا بخشی از مسائل شهر تهران حل شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به نامگذاری ۲۵ اسفند ماه به عنوان روز باغبان از فعالان و  کارگران خدوم فضای سبز تشکر و قدردانی کرد و ابراز امیدواری کرد ضمن حفظ سرانه موجود فضای سبز و توسعه آن بتوانیم این سرانه به صورت عادلانه در سطح شهر توزیع کنیم.

در ادامه، نائب رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران ضمن قدردانی از مدیریت منطقه ۱۳ در برگزاری جشنواره شهید باکری گفت: ابتکار منطقه در برگزاری این جشنواره قایل تقدیر است و این اقدام می تواند به عنوان الگویی درمناطق شهر تهران تسری یابد.

حجت الاسلام والمسلمین آقامیری به ضرورت حفظ باغات و فضای سبز در شهر تهران اشاره کرد و افزود: برای حفظ محیط زیست و هوای پاک باید راهکار جدی و اساسی اندیشیده شود که یکی از آنها برقی کردن خودرو هاست.

نائب رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در بخشی دیگر از صحبت هایش از شهید باکری به عنوان شخصیت مردمی و خودساخته یاد کرد و گفت: خداوند به ما این توفیق را بدهد که بتوانیم رهرو راه شهیدان پاک باخته باشیم.

رونمایی از تندیس جشنواره شهید باکری، تجلیل از کارگران و کارمندان و مدیران نمونه، اجرای گروه سرود اسرا، پخش کلیپ و موسیقی از جمله بخش های دیگر جشنواره شهید باکری با محوریت معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه بود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط