1401/01/10-21:04
رییس کمیته گردشگری شورای شهر تهران مطرح کرد؛

تهران شهری ناشناخته برای گردشگران

تهران شهری ناشناخته برای گردشگران

رییس کمیته گردشگری شورای شهر تهران با انتقاد از عملکرد دستگاه های مختلف در معرفی اماکن گردشگری شهر تهران، این شهری را برای گردشگران ناشناخته توصیف کرد.

به گزارش شهردارآنلاین؛ سید احمدی علوی در جریان بازدید ازبرنامه‌های فرهنگی، هنری و گردشگری منطقه عباس‌آباد با اشاره به اینکه موضوعات فرهنگی یکی از مهمترین دغدغه‌های مدیریت شهری تهران است، گفت: عملکرد منطقه فرهنگی عباس‌آباد در ایام نوروز قابل تقدیر است و لازم است تا اینگونه برنامه‌های فرهنگی در سایر نقاط تهران تداوم داشته باشد.

وی افزود: ارائه برنامه‌های متنوع فرهنگی و برگزاری تورهای گردشگری در ایام نوروز و پذیرایی از میهمانان نوروزی شهر تهران در بهترین شرایط و بالاترین کیفیت توسط منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد در این ایام جای تقدیر و تشکر دارد.

علوی ادامه داد: برج میلاد و مجموعه دریاچه شهدای خلیج فارس نیز در کنار عباس آباد توانستند عملکرد مناسبی داشته باشند اما مابقی اماکن گردشگری متعلق به مدیریت شهری عملکردشان در حد دوران فروکش کردن شیوع کرونا نبود.

وی بر لزوم برنامه ریزی و طراحی مدل های مختلف گردشگری جهت معرفی و جذب گردشگر تاکید کرد و افزود: تا زمانی که ما نتوانیم این اماکن را به گردشگران معرفی کنیم و از ظرفیت رسانه های نوین مانند اینستاگرام برای جذب گردشگر اقدام کنیم، در جذب گردشگر موفق نخواهیم شد.

رییس کمیته گردشگری شورای شهر تهران یادآور شد: تهران اماکن گردشگری و تفریحی زیادی دارد که اکثر مردم این شهر آنها را نمی شناسند و همین امر منجر شده تا تهران یک شهر گردشگر فرست باشد تا گردشگر پذیر.

وی خاطر نشان کرد: شهرداری فرصت نوروز ۱۴۰۱ را از دست داد و لازم است از همین امروز با هماهنگی کمیته گردشگری شورا و راه اندازی سازمان یا معاونت گردشگری برای نوروز ۱۴۰۲ و جذب گردشگر در تمام سال برنامه ریزی کند.

علوی همچنین به حضور گردشگران در ۳ مجموعه برج میلاد، دریاچه شهدای خلیج فارس و اراضی عباس آباد متعلق به شهرداری تهران گفت: در نوروز امسال گرچه گردشگران در این اماکن حضور یافتند اما مدیریت شهری در انتقال اهداف فرهنگی مدنظر به گردشگران نتوانست انتظارات را برآورده کند.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه برای این موضوع نیز باید برنامه منسجمی تهیه شود، تاکید کرد: یکی از مهمترین دغدغه‌های مدیریت شهری توجه ویژه به مسائل فرهنگی و تفریحی است که با توجه به میزان استقبال مسافرین و گردشگران نوروزی در دستور کار قرار گرفته و با هدف ایجاد لبخند و شادی برای خانواده‌ها و همچنین آموزش‌های شهروندی در کنار آن این منطقه فرهنگی و گردشگری توانسته خدمات خوبی ارائه کند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط