1401/01/11-17:03
شریفی با اشاره به شعار تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین، خبر داد:

به زودی افتتاح فاز اول دومین کارخانه نوآوری تهران

به زودی افتتاح فاز اول دومین کارخانه نوآوری تهران

شهردار منطقه ۵ از افتتاح فاز اول دومین کارخانه نوآوری تهران در منطقه ۵ خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، مدیریت جدید شهرداری تهران از آغاز کار خود در سال گذشته، تحول در مدیریت شهری پایتخت را با رویکرد تبدیل تهران به شهر فناور و دانش بنیان و به کارگیری فناوری های نوین در شهرداری تهران آغاز کرده است که برای تحقق آن، توجه ویژه به مراکز فناورانه و دانش بنیان محوراصلی آن قرار دارد. در همین راستا، احسان شریفی شهردار منطقه ۵، از افتتاح فاز اول دومین کارخانه نوآوری تهران در منطقه ۵ خبر داد.

شریفی با اشاره به نام گذاری امسال به نام تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین اظهار داشت: از اواخر سال گذشته، با سرمایه گذاری بانک تجارت، پشتیبانی معاونت علمی ریاست جمهوری و با نگاه ویژه به منظور تسهیل در فرآیند صدور مجوزها در شهرداری منطقه پنج تهران، امکانی فراهم شد تا فاز اول دومین کارخانه نوآوری تهران آماده افتتاح شود.

او با بیان اینکه، دومین کارخانه نوآوری منطقه ۵، در محل کارخانه متروکه شوکوپارس در زمینی به وسعت شش هزار مترمربع فعال خواهد شد اشاره کرد: این مجموعه به عنوان کارخانه شوکوپارس درسال ۱۳۴۱ ساخته شده و با انتقال خط تولید به خارج از تهران؛از سال ۱۳۸۷ متروکه بوده است. در اولین فاز ۹۰۰ مترمربع آماده بهره برداری و استقرار شرکتهای دانش بنیان خواهدشد.

شریفی افزود: شهرداری تهران با چنین اقداماتی حمایت عملی از اکوسیستم های نوآوری در شهر تهران به عنوان مهم ترین زیرساخت های حمایتی از شرکت های دانش بنیان و استارتاپ هایی را ابراز می کند. در واقع فلسفه وجودی کارخانه های نوآوری، به عنوان مرکزی برای حمایت از محصولات نوآورانه یا دانش بنیان، ایجاد امکان و تسهیلاتی در داخل شهر تهران است تا استارتاپ های نوآورانه برای راه اندازی اکوسیستم های خود، محیط توسعه کسب و کار داشته باشند.

او در پایان اظهار داشت: رویکردی که می توان از آن به عنوان انقلاب فناوری یاد کرد و بخشی از مشکلات فضایی این فعالیت ها را حل نمود، تبدیل کارخانه های قدیمی به کارخانه های فناوری پایه و استقرار فناوران و دانش پژوهان جوان به جای کارگران سنتی است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط