1400/06/14-13:06
به پیشنهاد شهردار منطقه۶؛

بناهای تاریخی قلب پایتخت به لیست میراث فرهنگی استان تهران اضافه می شود

بناهای تاریخی قلب پایتخت به لیست میراث فرهنگی استان تهران اضافه می شود

جلسه بررسی بناهای اصیل و با قدمت معماری و تاریخی قلب پایتخت با حضور مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران در منطقه ۶ برگزار شد و پیشنهاد اماکن قابل ثبت مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۶، در نشستی که روز شنبه سیزدهم شهریورماه با حضور تورج فرهادی شهردار منطقه۶، جانفشان مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران برگزار شد، املاک و بناهای تاریخی و با ارزش قلب پایتخت مورد بررسی و مطالعه قرار گرفت و تصمیمات اولیه در این راستا اتخاذ شد.

در این نشست شهردار منطقه ۶ گفت: بناهای تاریخی جزئی از سرمایه ملی و فرهنگی کشور است که نه تنها دارای ارزش تاریخی و معماری بلکه دارای ارزش فرهنگی و هویت بخشی به بافت شهری است و این بناها نیازمند توجه جدی هستند تا دوباره سرزندگی و هویت خود را بازیابند و در اختیار عموم شهروندان قرار گیرند.

فرهادی با تأکید بر ثبت بناهای تاریخی این منطقه افزود: ملک خانه دهخدا، خانه جبار باغچه بان، باغ اخوان، خانه پرفسور هشترودی و سینما گلریز و دیگر بناهای تاریخی این منطقه اماکنی هستند که صاحبان آن جز مشاهیر کشور بوده و باید همه دستگاه ها در حفظ این میراث گران بهاء تمام تلاش و دقت خود را بگمارند.

در این نشست ضمن استقبال مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران از پیشنهادات ارائه شده مقرر شد کارشناسی لازم در خصوص ثبت میراث فرهنگی این بناها انجام و بررسی مکانی، اسنادی، شهرسازی ومعماری آنها صورت گرفته و قرار های اولیه برای انجام فرایند لازم در این خصوص تنظیم و برنامه ریزی شود.

بر اساس این گزارش این نشست با هماهنگی اداره آموزشهای شهروندی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۶ برگزار شد و ادیب زاده  معاون میراث فرهنگی استان تهران، کچویی معاون توسعه و پشتیبانی اداره کل آموزش پرورش منطقه ۶ و عبدالرضا نداف سرپرست معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه ۶ در این نشست حضور داشتند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط