1401/01/15-12:40
از بزرگراه شهید کاظمی تا بزرگراه شهید یاسینی؛

توسعه روزافزون استفاده از بتن غلتکی در پروژه های توسعه و مرمت معابر

توسعه روزافزون استفاده از بتن غلتکی در پروژه های توسعه و مرمت معابر

سرپرست سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، از تولید و تحویل بیش از ۱۸۶۰ تن بتن غلتکی با هدف بهسازی و مرمت اساسی روکش آسفالت بزرگراه شهید یاسینی خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، مسعود حق لطفی با اشاره به تقاضای ۱۰ هزار تن بتن غلتکی از سوی شهرداری منطقه ۱۳ به منظور بهسازی و مرمت اساسی روکش آسفالت بزرگراه شهید یاسینی، از تامین بیش از ۱۸۶۰ تن بتن غلتکی طی هفته پایانی اسفندماه سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: فعالیت کارخانه بتن غلتکی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با هدف پشتیبانی از عملیات بهسازی بزرگراه شهید یاسینی در فروردین ماه امسال نیز ادامه خواهد یافت.

وی همچنین با بیان آنکه اجرای اقدامات مرمتی در عوارضی تهران-قم و فعالیت های عمرانی در تقاطع بزرگراه شهید کاظمی با بلوار شکوفه در محدوده منطقه ۱۹ نیز با بهره گیری از بتن غلتکی تولید شده در همین کارخانه صورت پذیرفته است، یادآور شد: طی ماه های دی و بهمن سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۳۱۰۰ تن بتن غلتکی برای اجرا در عوارضی تهران-قم و در اسفند ماه سال گذشته حدود ۳۳۰ تن جهت زیرسازی دسترسی های در حال تکمیل تقاطع کاظمی–شکوفه تولید و تحویل شده است.

گفتنی است کارخانه شماره ۴ بتن غلتکی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با ظرفیت واقعی ۲۵۰ تن در ساعت قادر است نیاز روزافزون مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران به این محصول عمرانی نسبتا پرمصرف را برطرف کند. استفاده از رویه های بتن غلتکی یا RCC باعث افزایش دوام و کیفیت روکش معبر شده و هزینه های نگهداری معابر را به شکلی قابل ملاحظه کاهش می دهد. در حالی که دوام و ماندگاری روکش های آسفالتی به شدت تابع میزان بارگذاری و شرایط آب و هوایی است، روسازی های بتنی در شرایط متغیر جوی و ترافیکی، دارای رفتار نسبتا ثابتی هستند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط